Veterinärbesök

I fredags blev Ax röd i örat igen så jag åkte till vetten idag för att kolla upp det plus lite annat.

Hon har ingen öroninflamation i alla fall! Hon är "bara" irriterad och hade en vaxpropp enligt vetten.
jag ska droppa Surolan 2 ggr/dag i 2 veckor och tvätta med nån speciell örontvätt 1 ggr/vecka.

Sen kollade vi ner i halsen för Ax har fått dödligt dålig andedräkt den senaste tiden. Men det såg fint ut, så det måste komma från magen eller att hon har slickat sig i stjärten.... vilket leder oss in på analsäckarna!
jag bad om att få dem undersökta på samma gång.
Även dem var irriterade, men inte inflamerade som tur var! De tömdes och spolades med antibiotisk salva och efter behandlingen fes hunden hela tiden! haha! jag har aldrig varit med om nått liknande!
stjärt-gegget var lite tunflytande och ja fick lära mig att det ska vara tjockare i konsistensen vanligtvis. Blir det en infektion kommer det var och blod, men det verkade inte vara någon risk för det nu i alla fall.

och sist men inte minst passade vi på att vaccinera också.
Jag var osäker på om man skulle vaccinera när hunden inte var "helt frisk", altså nedsatt immunförsvar. De två sköterskorna tyckte inte man skulle föra det, men veterinären insisterade.
Det finns som sagt delade meningar om vaccination.

kalaset gick totalt på 760 kr.

Om 1 månad ska hon ögonlysas och patellaundersökas i Gävle också! :D

Kommentarer
Postat av: Bobo

Nääääääää Ax, vet du vad...nu får du faktiskt uppdatera bloggen. Jag går in här varje dag och hoppas på att det kommer ett nytt inlägg om dig och ditt liv men det är såååå tyst och såååå tomt...<3

puss från Bobo!

2010-06-16 @ 19:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0