Hundens Anatomi

Då var det äntligen dax för en uppdatering!
Klockan är igentligen långt efter läggdax för mig... Ax sover sen länge nu, klockan är ju snart 23.00! Haha!

Nu har jag varit hemma en vecka så jag har glömt det mästa av årsmötet ;)
Näe då.

Jag börjar med det roligaste!
Föreläsningen om hundens anatomi! Jag har fått lära mig att mäta ut skelettets utformning och possition. Så nu ska jag mäta vilka vinklar Ax har! Det skulle varit bra om vi hade fått veta vinklarna som en bostonterrier ska ha, så är det någom som vet det hojta till!
Vi utgick ifrån "standardhunden"

Kvinnan på bilden heter Ann Karlstöm och är utställningsdomare. Hon var lika trevlig som hon var duktig! Jag hoppar på att få privilegiet att träffa henne igen nån gån :)


För att jag ska kunna konsentrera mig ordentligt måste jag pilla med nånting, så jag tog lite bilder på dom i raden framför mig och satt och skissade lite.
Det här är världens finaste Sara:


och det här är världens modigaste Viktor:


Kolla bara va modig han är!!!


Ja det är sant gott folk! Man fick ha med sig hunden överallt! Det var dö-mysigt!!! Årsmöte med bostonklubben is the best! Alla med bostonterrier borde åka dit, om inte annat bara för att mingla med andra bostonälskare :) Det är LÄTT VÄRT DET!!!

ps. viktor som bara var 14 veckor gammal (om jag inte mins fel) luktade jätte jätte gott. Det luktade valp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0