target. mitt i prick!

Idag är första dagen på resten av våra liv!

Ax har lärt sig ett target som är i form av en storlek 4 sticka!
hur kul som hällst!

Tyvärr vill inte kameran starta så det blev inga bilder... (säg nu inte att kameran är trasig, då dör jag!!!)

jag höll fram stickan, hon nosade på den och jag klickade och gav en godbit som jag kastade iväg så hon skulle få en ny possition.

Sen satt jag bara kvar med stickan och väntade...
Det tog en liten stund innan hon petade på den igen.
Under tiden försökte hon med ALLT annat för att få en gobit! Hon gjorde "sitt fint", "ligg" och "tass" repeterade gånger. Samt en massa gnäll och allmän förtvivlan.

Den här proceduren upprepades kanske 6-7 ggr innan hon började få hej på det och efter ca 15 försök viste hon precis vad hon skulle göra för att få gobiten!
Jag testade att ändra possition till höger, vänster, hägt och lågt och det fungerade varje gång. Gu så stålt jag är över grisen nu altså!
Efter ca 5-10 minuters träning avslutade vi med lite lek, sen fick hon nudda targetstickan en gång till och sen fick hon middag.
Jag ska repetera targetstickan igen ikväll och imorgon ska jag testa att göra en post-it lapp till target, då hoppas jag att hon nuddar den med tassen.

Nått helt annat.
Ax lyssnar även på namnet Lisen hahaha. Jag gallar ju henne för grisen (som så många andra bostonägare) och det har utvecklats till "Lilla Lisen". Nu blev det über gulligt!

Lilla Lisen ligger på stolen brevid mig och vilar efter en dag som har vairt fullspäckad av roliga saker!

klockan 23.27.
KAMERAN ÄR TRASIG!!!

Lyckades få en bild i alla fall...



testade att göra en hög med post-it lappar till target också. Det var betydligt svårare! och tyvärr lyckades jag inte på första försöket ;) Hon tröttnade tillslut, trotts att hon var bra nära ett tag och fick många gobitar! Hon missuppfattade och trodde att hon skulle ligga vid/på post-it'sen.

Nu ska vi sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0