email-kurs - klickerträning

jag mins inte vart jag blev tipsad om detta... Det kanske var på vovve?

www.canis.se. Där kan man anmäla sig till en kurs i Klickerträning helt gratis! Man får ett mail om dagen med information, praktiska råd och artiklar att läsa.

Idag fick jag mitt 3:e kurs-mail och nu ska jag lära Ax targeting! Så jag får införskaffa mig en targetstick, eller pekpinne skulle man väl kunna kalla det för. Jag har tänkt mig en gammal radio-antenn som man kan trycka ihop eller välla ut. Perfekt! Man kan i och för sig använda sig av en grillpinne eller vad som hällst.

Det är extra kul för jag har inte hört talas om tekniken förrut. Åh det ska bli så kul!

För övrigt håller jag på för fullt att leta info om hur man skapar kontakt med en självständig hund. Tipsen är många, men i slutändan handlar det om att jag måste bli en roligare person i Ax ögon.
Idag provade jag att skojja till det lite på eftermiddagspromenaden. Försökte få Ax att hoppa upp på en sten, men det var hon inte intresseras av, så jag försökte istället att byta riktning och hoppa runt och gå i cirklar, men det nappade hon inte på heller. Helt plötsligt plockade hon upp en pinne från backen som jag med samma la beslag på och lådsades leka med den helt själv utan att ge Ax någon uppmärksamhet! Det funkade i säkert 5 minuter innan hon struntade i mig igen. *lycka*

Kvällssysselsättning:
Skissade av Hamjons Little Diana som jag ska ge till Bernt och Gerd på Bostonshow :)

Kommentarer
Postat av: joanna

det kommer du få nytta av...jag använder mig av target hela tiden. men tänk på att target kan va vad som hellst....en papperbitt....penna...handuk..ja vad som hellst. Jag har en inklickat targer som jag använde mycket i lydnad.Riktigt bara att du börja komma igång med träning.Skriv gärna om era träning kul att se hur det går för er. =)//kram joanna

2010-04-23 @ 16:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0