It has arrived!

Igår kom den efterlängtade klövjeväskan!
Ax fick prova den. Det var SÅ gulligt för de första stegen var stappliga, men efter 30 sekunder var det som om hon alltid hade burit väska.
Vi gav oss iväg till strandpromenaden och vandrade i ca 1 timme.
Grisen hade väskan på ryggen hela promanden så jag trodde hon skulle vara jätte trött när
hon kom hem, men inte då! Nej nej, det var snarare tvärt om. Det var full fart här hemma också. Så när jag satt och laddade över bilderna från kameran drygade Ax med att lägga leksaker på mig, för då skulle hon leka också...
Nu ska jag väl ta dagliga promenader med väskan i några dagar, kanske 1 vecka innan jag lägger i lite vikt i form av rispåsar.
Ska försöka hitta bra info om hur man ska gå till väga när man lägger i vikter.

Nu följer ett bildspel!

1. Solen stog lågt efter strandpromenaden.


2.Väskorna var väldigt stora tyckte jag hehe. Men de störde inte Ax ett dugg.


3.Som sagt den sitter som ett smäck! Så finns det ett handtag på ryggen så man kan lyfta hunden väldigt smidigt ;)


4. Inga rörelsehinder heller. Det gick utmärkt att gå, springa, hoppa, kissa och bajsa.


5.Underbara höstsol! Det var ett magiskt ljus!


6.Kolla, hon ser världsvan ut men väskan.



Det tåg bar många timmar innan hon varvade ner ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

stolta tjejen! en sån där vill jag oxå ha till Hzl, superbra för dem att få en uppgift! hoppas allt e bra me er annars och att vi kanske kan ses om du blir i Gävle nå?! Hazzel vill gärna visa upp sin nya uteplats;)kram på er!

2009-10-23 @ 16:27:15
Postat av: isa

sofia: Ax längtar efter Hazzel varje dag! Jag kommer nog komma hem om ett par veckor. Hoppas det finns lite tid över att komma och titta på den nya gården då :)

2009-10-25 @ 17:20:33
URL: http://kajal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0