Mer från Boulognern.

Jag lovade att jag skulle skriva lite mer om utställningen och visa fler bilder som Alle hade tagit.
Vi satt mitt framför ring nr 2, ganska nära vägen så vi var lätta att hitta.
Sofia och hennes sambo kom förbi och hade Ax favorit lekkompis med sig, Hazzel!
Ax blev helt galen av lycka och gjorde kokstavligen volter när hon fick hälsa på honom.



Brevid oss satt det några Franska Bulldogs och Grand Danois. Ax fick hälsa på en liten Fralla-tjej som gärna hade bjudit in till lek.



Och här är en bild på Charlie. Den här hunden charmade Alle nått så otroligt och han har inte slutat prata om frallor sen dess. Jag måste säga att jag tycker Alle skulle passa med en fralla, de är lika på någe vis. Och nej, det är inte ansiktsrynkorna jag syftar på.
Charlie blev störtförälskad i Ax för hon luktade löp och friade på direkten, men vi stoppade det hela för man ska inte hoppa in i ett seiöst förhållande innan man lärt känna varandra lite först.



Så här såg vi ut i ringen. jag svettas som en gris med alla mina kläder. Jag hade till och med långkallingar för jag trodde det skulle bli lika kallt som det hade varit rästen av veckan.
Ax följde mig bra, men hon höll huvudet lågt och öronen bakåt. Jag tror det berodde på tröttheten, för när vi har tränat har hon inte gått så lågt. Jag vågade inte ha med leksak eller godis in i ringen heller för jag viste inte hur hon skulle reagera då. Hon skulle lika gärna ha kunnat börja skutta runt och bitit mig i fötterna hehe.





Hon gillade i alla fall att få bli hanterad av domaren och njöt av att bli pillad och klämd på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0