Ingen kurs?

Idag tog jag tag i det här med kursen som vi går på med Ax. Hon har ju börjat löpa nu så hon kommer inte kunna vara på brukshundklubben...
Det som är så tokigt är att under de närmaste veckorna har vi kurs på torsdag, lördag, måndag, torsdag.... Altså 2 ggr/vecka, så vi missar altså 4 tillfällen istället för 2 p.g.a detta :P
Vi överväger starkt att hoppa hela kursen och gå i höst istället :(

Jo vist, vi skulle kunna gå dit och titta dom här gångerna och sen träna hemma, men då får man ingen coaching från ledarna. Med andra ord skulle man lika gärna kunna köpa en bok om ämnet.

Eller så hittar vi någon annan med hund som kan tänka sig låna ut vovven dom här 4 gångerna. Det är såklart bättre än alternativ 1, men på samma gång så är en hund en individ och oavsett vilken hund vi skulle ta med så är det inte Ax, och det hjälper inte oss att lösa hennes problem.
Som sist, då vi tränade kontaktövningar, det vi fick lära oss på kursen funkar på många hundar, men inte på Ax. Det krävdes att kursledaren såg det och sedan kunde tipsa mig om andra alternativ. Hade jag tränat med en annan hund hade vi aldrig lagt märke till problemet och troligen inte fattat varför det inte funkade hemma.

Så vi blir nog så illa tvugna att skjuta på hela kursen :(
Det är så fruktansvärt synd att dom bara håller 1 kurs per termin! och så är det överallt om man inte vill ha en privat tränare. Men jag vill ju inte kasta pengarna i sjön heller, så jag känner mig skyldig att återkomma och gå i höst istället i så fall.
Men i höst kanske jag har kommit in på entreprenörskolan i Leksan och pluggar där i veckorna! och i Leksand har dom ingen brukshundklubb :P
Så då skulle Alle få gå hela kursen själv, kursen som jag betalt och då inte kan vara med på..

Nu blir jag riktigt deprimerad :(

Vad ska jag göra?

Jag önskar att jag kände någon som var hund-coach eller aktiv i brukshundklubben som kunde hjälpa mig med träning i sommar...
Madde? Du som precis har gått kurs, vill du bli min lärare? (skämtsamt och seriöst)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Min granne/vän har VARIT instruktör, men då bor ju han här i stan.....

2009-05-04 @ 18:08:29
URL: http://trasigleksak.wordpress.com
Postat av: isa

Ja men det var väl just typiskt ;)

Skulle behövt din granne nu sofia.

hehe.

2009-05-04 @ 22:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0