Semester i dalarna

Den här veckan har jag tagit ut semester, igentligen bara för att jag har massa semesterdagar jag måste ta ut.
Så jag, Alle och Ax passade på att åka bort från stresset i stan och besöka stugan i Siljansnäs som ligger en bit utanför Leksand.
bara för att slappna av och ta det lugnt.
Ax älskar att vara här dessutom. Eller ja, hon älskar i o f s att vara var som hällst men ändå... ;)

Dessverre hade vi inte tagit med några leksaker för det ska finnas här redan, men dom hittade vi inte så Ax har fått en ny galge och en pinne med tejp på. sen har hon hittat andra saker att leka med också. som t.ex en bit apelsinskal som hon hittade igårkväll. När vi åt frukost i morse så grävde hon fram biten från soffan och lekte med den igen. Jag som trodde att hon hade ätit upp den.

Sen finns det andra saker som Ax älskar med stugan och det är 1* Heltekningsmattan. Den kan man rusa och rejsa och leka på utan att halka runt. 2* den öppna brasan. Hon ligger utfläkt på golvet och njuter av värmen och när lågorna flammar som högst sitter hon och tittar drömmande in i elden.



Så finns det saker som är mindre kul, det första är att det är mycket kallare här och mycket mer snö, så utgång är inget man gör på eget initiativ om man inte måste "gå på toa".

och den andra saker var trappen...
jag förstår inte riktigt varför den var så obehaglig att gå i...
Ner ifrån kunde hon gå upp på det 4:e steget  och uppifrån, om man lockade med godis, kunde hon sätta framtassarna på första steget.
Det tog henne 3 dagar innan hon av misstag gick i trappen och nu springer hon upp och ner som om det vore helt naturligt.


Vi ska stanna här tills på söndag så det är bara 2 dagar kvar... Jag längtar redan tillbaka hit ;)
I sommar ska Ax få bada i sjön här hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0