Grattis i förskott Ax!

Imorgon den 22:a mars fyller hunden 1 år.
Hon föddes i Valbo hemma hos uppfödaren Gun Malmberg och hennes man Sven-Erik.
Födseln var naturlig och utan problem.
Det föddes totalt 5 valpar. 3 tikar och 2 hanar, men den ena tiken dog under det första dygnet.
4 friska och feta valpar låg i valplådan när jag 2 veckor senare åkte för att hälsa på.
Det här var vad jag fick se.



Ax är den 3:e valpe från vänster.
Gun pekade på henne och sa att det här är din hund. hihi.

4 veckor senare åkte vi för att hälsa Ax och hennes kullsyskon. Det var första gången jag på riktigt insåg att jag ska bli med hund!
Här ser ni Alles syster Lina pussa Ax på nosen.




Ooch 2 veckor efter det åkte vi och hämtade henne!
Då var hon döpt till Svartskogens Josefin, men vi hade vetat från första början att hon hette Ax!



Och nu fyller hon 1 år!
Jag ska baka en choklad-cheese-cake i hennes ära som hon inte får smaka på ;)
Istället har hon fått en tiding fördelsedagspresent som Alle köpe på Dollarstore.



GRATTIS HJÄRTAT! OCH TACK FÖR ATT DU FINNS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0