Kastanjförgiftad

När var det nu...
Jag tror det var i tisdags.
Jag ville uppmuntra Ax så hon skulle bli glad och vi går ut på gräsmattan och leker, jag kastar lite smått och gott åt henne som små pinnar, blad m.m.
Bland annat några kastanjer (vi har ett stort kastanjträd utanför) och hon leker och gnager och runt kl 19 på kvällen kräks hon på Alles täcke och blir likblek och ser jätte dålig ut!

PANIK! Det är livmoderinflamation tänker jag!

Jag kan inte hitta febertermometern!
Ringer till jourveterinären som inte svarar.
Åker till konsum, macken och Willys, men ingen har en febertermometer!
Ax har kräkits och fick diarré också.

Veterinären riger samtidigt som jag står och ringer dörr hos grannar med hund i hopp om att gå låna en termometer.
-"Nej, det är nog inte livmoderinflamation" sa veterinären.
Tänk dig själv am du har ätit nått dåligt och kräks, det är klart man mår illa då! Det går över tills imorgon. Men jag måste fasta henne 1 dygn, och då hade hon bara ätit lite på morgonen, så i totalt 2 dygn var hon helt utan mat.
Sen fick hon bara äta kokt ris och den kunde vi lägga till köttfärs eller fisk och till sist blanda med vanligt foder.

På torsdagen fick jag mata henne för hand för att i huvudtaget få i henne nånting! Sen på kvällen åkte vi till BK och då fick hon några gobitar.
Efter det har hon fått aptiten helt tillbaka haha!

Galet.... Man vet inte vad man går miste om (torrfoder) innan man blir helt utan.

Ax mår jätte bra nu :)

i 2 dagar har hon fått ris blandat med lite torrfoder och vi ska göra en övergång nu i helgen så hon är tillbaks att bara äta torrfoder nästa vecka.


Gott är det!



Ax munchar i sig alltihopa på mindre än 1 minut, precis som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0