Inoff på Valbo BK 30/5-09

Hur mycket tur kan man ha med vädret igentligen??
Spöregn hela veckorna och strålande sommar på helgerna har det varit de senaste 3 veckorna!

Idag var det inofficiell utställning på Valbo BK.
Den här utställningen hade jag anmält mig till för länge sen och bara hållt tummarna på att jag skulle få skjuts och ledigt från jobbet. Men ingenting av detta blev sant.
Det slutade med att jag fick cykla till BK och sen cykla där ifrån tidigt för att hinna till jobbet till 13.15.
Som tur var tog det bara lite över 10 min att cykla hemifrån till BK så jag han med bra.



Kl 10.00 började utställningen och det var inte speciellt många hundar anmälda så jag tänkte att jag nog skulle hinna med hela utställningen.
Men icke sa nicke! Domaren dömde extremt långsamt... kanske 10 hundar/timmen så när klockan var 12.30 och jag var tvungen att åka igen så hade hon bara kommit halvvägs...

Det var faktiskt lite skönt att det var så lite folk, man fick möjlighet att bekanta sig med andra då.
Jag träffade på en gammal bekant som har ställt ut chinese crested power puff, men som nu ställer hennes mammas chihuahua valpar!
Jag fick hålla i den minsta valpen, och jag fick bokstavligen tårar i ögoen! Hon var så liten och mjuk, precis som den dagen då vi hämtade Ax som valp hos uppfödaren! Åh, varför blir jag så valpsjuk hela tiden?

Den här lilltjejen (som jag inte mins namnet på) van HP och BIR VALP. Det är eceptionellt bra för det var många chihuahuor att tävla emot! 


Sen träffade jag 2 väldigt trevliga människor. En som kom fram till mig och ville titta på Ax. Själv hade hon chihuahuor som hon ställde ut och avlade lite på. Hon var jätte intresserad av hunar och utställning så det var jätte kul att prata med henne.
Den andra personen var en äldre kvinna som sedan visade sig vara en uppfödare från Hofors som bland annat föder upp bostonterrier! Den här dagen hade hon med sig 2 mopsar och 1 petit brabancon. Jag dog söthets döden direkt!
Vi pratade om rasstandarder, bostonterriers, utställningar, uppfödare och allt möjligt.
Mycket givande!
Jag tipsade henne om kyltraran och demonstrerade hur den fungerade.
Nu har jag 2 trasor... För i fredags åkte jag till Valboköpcentrum och gick in på Djurmagasinet för att kolla vilka fäger de hade på sina trasor.
Expeditet visade mig och jag sa
-"Oj, va dyra! 129 kr! I gävle kostar dom bara 59, men hade bara tråkiga färger så jag tänkte kolla vad ni hade,,,det var ju synd."
Då sa expediten
-" Det var skillnad det....Men vill du gärna ha en lila så får du den för 59 kr"
Så jag köpte en lila för halva priset oc önskade en trevlig helg!



Nu till domen!
Såhär skev domare Mona Refai om Ax:
14 månader tik av mycket god typ.
Härligt (ord jag inte kan tyda, men det kanske står "rundt") med bra öron. Bra hals och rygg. Utmärkt bröstkorg för åldern. Bra ben och (ord jag inte kan tyda men kanske står "haser"). Rör sig bra från sidan och fram, lite rullande bak. Bra päls. Härligt temprament.

Hon fick BIR och HP :)

Sen sa Hoforsuppfödaren att hon tyckte att Ax var jätte fin och att hon rörde sig riktigt snyggt! *glad*

Men tyvärr var jag tvungen att cykla iväg innan det var dax för Grupps-bästa. Det är ju klart att man tycker att ens egen hund är den vackrase på jorden, men den här gången tror jag verkligen att vi hade haft en chans ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0