Simlektion

På Lördagmorgon var vädret ännu vackrare och värmen var ännu mer intenseiv. Ax började flåsa så jag satte ner henne i vattnbrynet.


Hon kom snabbt på att det var ordentligt skönt att svakla sig i sjön, och ännu bättre var att vatten är enormt roligt och måste fångas!!!


Vi testade hennes simkunskaper också, hon viftade på tassarna när man höll henne över vattnet, gulligt!
Hon simmade väldigt klumpigt och plaskade med tassarna ovanför vattenytan.


Men framåt tog hon sig i alla fall!


Simlektionen varade inte länge, för intresset satt enbart i att fånga vattnet!


Plask och Plums med tassen! Vattnet flög och Ax högg efter det!


Husse och Matte ville också vara med och kastade pinnar,men Ax ville inte gå ut på det djupa vattnet så hon försöker fånga pinnen på andra vis istället.


Vatnet fluger med hjälp av min fot! Ax siktar in sig och fångar!


Det här var det sjupaste vattnet hon gick i, upp över benen så att magen låg under ytan.
Det är klart, vi lurade henne liiiiite granna och slängde ut pinnen lite lägre så hon gick ut så långt att rumpan kom under ytan av misstag... och Gasboll som hon är så flöt baken upp!


Bilden talar för sig själv.
*Ax älskar sol och bad om det är riktigt varmt*
Här är hon på djupa vatten dessutom hehehe.



Och den här bilden på själva stugan, med Ax i förgrunden får avsluta vår semester!


Åter till vardagen.

En glad nyhet är att jag ÄNTLIGEN ska sluta jobba på Lidl!!!
På semestern fick jag besked från Entreprenörskolan om att jag blivit antagen!
Så i mitten på Augusti börjar skolan i Leksand.

Jag ska bli Dekoratör :)

Vi ska ha "delad vårdnad" om Ax. Vilket betyder att när min abstinens blir för stor så får Ax komma och bo med mig i Leksand ett tag.
Just nu letar jag boende, så om du som läser detta har kontakter i leksand? Nån som vill hyra ut en stuga eller ett rum till mig under de 2 år utbildningen pågår så säg till mig!

Kommentarer
Postat av: L

SV: Nej, det är väl så... :) man får ju så mkt tillbaka. Vilken sötnos du har! Och vilket underbart hus! Ser toppenmysigt ut!

2009-07-10 @ 01:07:41
URL: http://edsvikenf.blogg.se/
Postat av: pernilla

hejsan! ser att du också ska läsa till dekoratör i leksand till hösten? =)

2009-07-20 @ 23:43:18
URL: http://dennadag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0