Spydde galla

I morse spydde Ax galla!
Jag hade precis klivit upp och satt på toa, Ax kom in i badrummet och la sig platt på magen. Vi har nämligen golvvärme där inne som hon älskar :)

Hur som hällst så började hon "hulka" och sen kräktes hon. Det var en liten pöl med skum på. Jag skulle först säga att skummet var gult, men kanske vitt. Då börjar en ny oro troligen helt i onödan!
Läste på ett forum om en hund som kräktes och bland svaren fanns en som skrev att om skummet är gult kan det vara lite magkatarr och är skummet vitt så kan det vara halsfluss. Typiskt!

Men jag tror faktiskt att det var pga att magen var tom bara :) Så jag ska inte skynda till veterinären om det inte upprepas flera ggr.
Mängden är ju trotts allt mycket mindre med det nya fodret.
Kanske att jag delar upp måltiderna till 2 huvudmål och 1 mellanmål.
Det nya fodret är i alla fall jätte bra! Ax har blivit lite rundare, eller snarare så är hon inte så himla benig längre!

Idag var hon hemma hos min mamma när jag jobbade. Där fick hon massor med mat......
Jag hade lagt fram en matpåse i hallen brevid kopplet som mamma skulle få ta med sig hem och mata henne med, men mor min hade inte sett den påsen utan hon hade tagit en från köket som innehöll 3 måltider istället för1! och så hade hon gett nästan hela innehållet också... Så imorgonbitti lär hon inte ha tom mage i alla fall hahaha.

Just ja! Glömde nästam...
På lunchrasten idag ringde min vän Cati och berättade att hon precis varit och lämnat sin lilla chihuahua hos veterinären akut! Hundens analsäck hade spruckit p.g.a en förstoppning hon hade fått utav ett tuggben (anpassat för hundar).
Det är inte klokt! Cati måste verkligen ta kontakt med tillverkaren av det här tuggbenet och påpeka hur farligt det kan vara!
Jag har inte fått reda på vilken sort det var ännu, men så fort jag vet så ska jag varna er.
Men tur hade hon i all olycka och lilla Natasja fick komma hem från veterinären på eftermiddagen, något omtöcklad efter att ha blivit nedsövd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0