Här ska det övas!

Nu är det som så att jag bestämt mig för att komma in på Beckmans mode utbildning i höst och då måste man träna på att teckna, för jag har hört att dom går mycket på hur duktig man är på att rita...
Jag har sagt varje dag i säkert 2 månader att jag ska plocka upp pennan och pappret minst 1 gång om dagen... Men för dig som inte viste det så har jag en spärr.. en spärr som gör det otroligt svårt för mig att komma till skott med vissa saker :P

Men här om veckan hände det! och Ax fick leka modell ;)
Här är första snabba skissen, den kom till den 12 februari. Idag är det den 28:e och jag hat totalt ritat kanske 10 skisser varav 5 är på Ax ;D



Här har vi en till. Ax sover i soffan, synd att man inte han med så ångt innan hon ändrade ställning...
Det är bara ansiktet som är "orginal" sen flyttade hon på sig så jag fick improvisera öron och kropp, men jag tycker det blev rätt bra ändå.


Och så den sista skissen som ritades den 12e februari. Ringrostig men man ser ju att det är en bostonterrier i alla fall ;)


När jag gjort den här bilden så reste sig Ax upp, gäspade, streckte på sig och la sig bakom ryggen på mig istället ;)



En vecka senare ritade jag den här. Ax ligger och sover i sin säng och suger på Apan hehe.
Ser du Galgen också? hehe, hon älskar galgen.


Kommentarer
Postat av: MaddeB & Ramses

aww det var ju fina bilder du fick till!

ush tappat det där med att skapa rejält mycket, men det vore kul att ha ro & komma igång & teckna igen.... :o/

Men det måste vara en bra hund att måla av - Bostonterriers - så bildsköna med sin markantafärgteckning!



Det är bra teckna på - så ska jag hålla tummarna för dej!!!!

kram

2009-03-01 @ 02:06:33
URL: http://bbramses.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0