Update!

Ja, sommaren är varm och skön, jobbet är ansträngande tiden är kort.
Jag har inte uppdaterar alls! *orka*
Men jag tänkte att jag skulle göra en liten update på läget.

Ax hudproblem är varken bättre eller sämre men jag har sett att det absolut har med vädret att göra. Fukten och värmen ställer till det.
Skendräktigheten är fortfarande kvar, så vi har dragit ner på maten och ökat motionen. Fast än det är svårt att motionera i närmare 30 graders värme! Man tar ju död på hunden!
Kolla här bara...



Ax äter numera Standardt Vilt med extra kalciumkarbonat i pulverform. Hon har aldrig haft så fasta bajskorvar! haha

Idag jobbade jag min sista dag på Lidl för om 1 vecka börjar jag skolan i Leksand.
Ax kommer förlja med mig upp och vara med mig den första tiden... Som tur är så kommer jag bo nära skolan så kan rasta henne på lunchrasten och så.
Plus att jag känner en som bor på elevhemmet. Det betyder att om jag frågar snällt så kanske jag kan få ha Ax hemma hos henne om vi skulle ha långa skoldagar.
Oj, oj, varför detta krångel, när jag igentligen kan åka iväg utan Ax och låta henne vara kvar hemma hos husse i Gävle, för han är ju heltidssjukskriven och hemma hela tiden...
Men jag är aldeles för egoistisk för att tänka på det som kanske är bäst!
Jag vill vara med min älskade hund och ha kul med henne när jag inte är i skolan! Vi ska ju upptäcka naturen i Leksand!
Hade inte Ax kunnat vara med kade jag kriverat...så är det bara ;)

Sista vekan hemma i Gävle ska vi ha semester!
Imorgon åker vi till sommarstugan och tillbringar natten där. Sen ska vi hem hit igen för att svänga och åka åt andra hållet hehe. Vi ska åka till min uppfödare och hälsa på en sväng, det är ju valpsäsång nu så det finns mycket att prata om! Synd bara att min uppfödare inte har valpar just nu...
och sen på onsdagkväll (förhoppingsvis) så ska vi åka och hälsa på en annan vän som jag vill säga hej då till. Hon har 3 vovvar själv, det ska bli kul!
Sen är det torsdag och då ska jag (försöka) bara vara med Alle (Ax husse). Lite quality-time så att säga.
Fredagen kommer gå åt till att packa och planera vad som ska tas med till Leksand! Ja och förhoppningsvis ska det flyttstädas också....
Lördag åker vi mot Leksand! Då kommer jag börja med mobilt bredband... få se hur det går :P
Nog kommer jag väl få tid att uppdatera lite oftare i alla fall!

Kommentarer
Postat av: MaddeB

jasså det blev Leksand! Var det ngn form av design du skulle plugga & hur länge blir du där?

Leksand är fint, då måste ni gå nere på promenadvägen aldeles vid Siljan - grymt fint!!!

Klart man vill ha hunden med sig ;o)

Ha det så bra hoppas du får dt kuli Leksand!

Kramen!

2009-08-17 @ 10:08:33
Postat av: isa

MaddeB:

Jag ska läsa till Dekoratör i 2 år. Det är en Kvalifiserad Yrkesutbildning så jag kommer kunna få jobb efteråt :)

Jag och Ax var ner på strandpromenaden idag. Det är jätte mysigt där.

2009-08-17 @ 11:06:46
URL: http://kajal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0