Bussresa till Hofors

Idag tog jag Ax under armen, hoppade på buss 41 och åkte till Hofors för att hälsa på lite och fira kusin Jonnas 15 års dag.

Som vi vet sen tidigare så är min prinsessa jätte duktig på att åka buss :) Hon låg och tittade ut genom fönstret och små slumrade hela vägen. Sen så gick hon jätte duktigt hela vägen hem till Mormor och Morfar.
Det var första gången för henne i Hofors och första gången hon träffade mina mirföräldrar.
Hon var jätte duktig och hoppade nästan inget alls. Hon var lagomt slö, för bussresan var lång och alla nya lukter... vem skulle inte vara helt slut efter det!?
Mormor berättade att när hon var liten och drömde om att få en hund så var det en bostonterrier hon ville ha! Jag viste inte om det :) Jag blev SÅ glad.
De lät henne springa lös i huset och Ax hittade en napp under soffan hehe.

Här på bilden ser du Morfar som leker med Ax. Bara hon nu inte börjar attakera käppar och tror att de är leksaker hehe ;)
Skämt och sido. jag köpte en leksak igår som hon hade med sig och lekte mest med den som tur var.

Klockan 17:00 kom Matilda och hämtade oss med bilen och vi for iväg hem till Jonna och kalaset. Där fick Ax träffa 10 nya släktingar och 2 bäbisar! Hon blev lite stressad i början, för hon var ju så trött redan när vi kom dit. och på kalas är det inte direkt tyst och lugnt heller.
Jag höll henne kopplad till en början men sen fick hon springa lös. jag blev ordentligt imponerad på hur hon reagerade på bäbisarna som också kröp omkring på golvet! Hon nosade och tittade lite med sen ignorerade hon dom :D Hon belv varken rädd eller överexalterad. Perfekt! *hon går ihop med barn*
Men katter dör emot... Det fanns 2 stycken i hushållet. En under soffan... och när hon hittade den så fick hon sig ett par ordentliga snytingar så hon fick ett litet rivsår på kunden. Men hon märkte inte äns av det.... Den här hunden kan inte känna av smärta :P
Efter smörgåstårta, gräddtårta och presentutdelning satte vi oss i bilen igen och åkte hem till Gävle. klockan var få 19:00, Ax somnade på 1 sekund och snarkade ikapp med bäbisen Rasmus.

Den här dagen gick så fort att jag inte äns han ta några fotografier från kalaset :P Himlans typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0