Frisk igen!

Det tog 2 timmar att bli allvarligt sjuk och sen tog det 2 dygn att bli frisk igen!
Ax är tillbaks! Idag är hon nästan helt återställd. Nästan.
Hon är såklart fortfarande seg och lite ynklig. Men aptiten är helt tillbaks och hon har skuttat runt och lekt idag också. Men hon blir snabbt trött natruligtvis. Men det känns så skönt att hon är pigg och glad.
Jag fick världens mottagande idag när jag kom hem. Ax kom voffande till dörren och viftade på rumpan.

Ikväll har vi ändå bara tagit det lugnt och skönt i soffan. Ja, då lite bus också, men bara någon minut.
Jag tänkte att jag skulle ta lite bilder på Ax när hon ser riktigt frisk ut´, men jag väntade för länge. Nu är hon bara sömnig och vill inget annat än att sova. Ja, speciellt inte att leka modell framför kameran. Som du kan se på den här bilden :P

*Låt mig vara* Heter det här fotografiet... 
Ax ligger helt nyvaken och ihopkrypen efter att jag drog av henne täcket haha.
Gosidjuret hon har under hakan är hennes snuttefilt och hon fick den med sig hem från uppfödaren. Den kommer från furuviksparken. Det är Alles syster som har gett henne den. Vi tog den med till uppfödaren och gav till valparna när de var 6 veckor gamla.

Men hur det än var så var vi tvugna att gå ut en sväng för att rastas en sista gång ikväll.
När jag bar ner Ax för de 3 våningarna i huset vi bor i tänkte jag på hur tanig hon har blivit de senaste dygnen... Hon har en geting-midja.

Men imorgon ska hon få börja äta sitt valpfoder igen och då ska hon gödas :)
Hon är ju trots allt en Boston! De är inga smala hundar!

Väl ute så tassade hon försiktigt fram  för det har snöat idag. Det blir så kallt om tassarna. Hon kissade direkt, och satta av mot dörren igen, hehe. Men den gick jag inte på, så hon lådsades kissa 4 ggr till, men hon vet bättre än så, så till slut lyckades hon producera en liiiiten bajskorv. Då viste hon att hon varit duktig och kom skuttandes, jag lyfte upp henne och sen gick vi in igen.
Hon så gott som hoppar upp i famnen på en när det är kallt på backen :P
När Ax är helt frisk igen ska vi gå till zoo och köpa de där vinter-sockorna! Då jäklar ska hon klara av en långpromenad i minusgrader :)


Nu är klockan 21:32 och Ax sover jätte skönt i sin bädd men snuttedjuret i munnen som vanligt :)
Ja gott folk. Hon har apan i munnen i en stor tugga och sover. Det gör att hon inte snarkar och jag tror hon sover bättre på det viset. Är man en smart hund så är man :)

Kommentarer
Postat av: Banksy

Skönt att höra att hon mår bra igen!

Men du får nog som sagt göda spinkisen lite :)

2008-12-05 @ 21:48:23
Postat av: isa

Ja, vi återgår nog till 4 små mål om dagen nu istället för 2, så jag är säker på att hennes kropp tar åt sig allt!

2008-12-06 @ 06:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0