klicka in "ligg"

Nu är jag äntligen frisk från min halsfluss och klickerträningen kan fortsätta!

Idag och igår har jag försökt träna in "ligg" på klick och kommando. Det har väl gått sådär... Igår tappade hon intresset, så vi avbröt.

jag började med att klicka och ge godis så fort hon la sig ner självmant, sen la jag till kollandot "ligg" i samma sekund som hon la sig, det upprepades 20-20 ggr. Efter det ökade jag på och sa "ligg" innan hon lagt sig och till slut fick hon vänta på att jag skulle ge kommandot...
Det var då problemen kom!
Hunden bokstavligen ålade runt på golvet och vägrade lyfta sig mer än 1 sekund! Vilket gjorde att jag inte kunde belöna beteendet!
Åh... jag skulle haft kameran hahahaha.

En bra sak, är att jag hade ögonkontakt med lill-grisen hela tiden!!!!!!!! :D

Kommentarer
Postat av: Bobo

Det är ju skitbra!! Men man får avbryta efter en stund, de små liven tänker ju så det knakar...o sen blir de helt hysteriska eller gör nån överslagshandling när de liksom inte orkar längre. Då är det dags att pausa :)

Bobo har fått en klickerskada. Efter att vi klickat in "väg dig" på badrumsvågen (som vi f.ö förvarar under sängen) försöker han desperat rafsa ut vågen när han vill ha godis. Hihi!

2010-05-08 @ 00:14:40
Postat av: isa

Ja! Det var ju precis det som hände! Ax ålade omkring på golvet i hopp om godis! hahaha!!! Vi har klickerskadade hundar!

2010-05-09 @ 19:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0