Blev så ledsen...

JAG HATAR ATT AX HAR HUDPROBLEM!!!
Nu innan helgen blev hon röd i öronen, så jag åkte hem till Gävle för att hämta örondropparna. Lilla blomman hade verkligen ont igår (lördags). Hon skrek till när jag skulle gnugga in örondropparna (Surolan) och då började jag gråta. Stora tårar! För att hon hade ont.
Det var en sån där dag... Riktig skit-dag. Vädret var as-dåligt, Ax vägrade att bajsa ute och så hade hon ont i örat.
Det var dax att gråta av sig lite...

Så nu blir det en till tripp till veterinären för att kolla om det är en inflamation i hörselgången.

Altså, jag ger hudproblemet året ut att ordna till sig... blir det inte bättre kommer hon med största sannolikhet att kastreras och eventuellt få kortison.

MIN ÄLSKLING SKA INTE BEHÖVA LIDA!!!

Nu måste jag tala gott om Surolan, örondropparna. I lördags hade hon jätte ont i ena örat och hon hängde med örat och kunde inte ruska på huvudet.
Idag, söndag har hon nästan inte ont alls, jag fick vara där och gnugga in örondropparna och öronen står på topp på huvudet.
Jätte bra grejer Surolan.


(hittade ingen bra svensk bild)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det skulle inte kunna vara någon allergi av något slag? Det borde ju veterinären kunna ta pricktest mot. Min mosters exkarls hund (schäfer) hade kvalsterallergi han, minns att det påverkade hans öron med klåda, samt trampdynor värst.

2010-04-11 @ 10:42:51
URL: http://trasigleksak.blogspot.com
Postat av: isa

Jo, dåligt immunförsvar yttrar sig i allergier. Jag kan behandla med ett specialtillverkat vaccin och kortison, men det löser inte grunden till problemet som är immunförsvaret... :(

2010-04-11 @ 15:08:32
Postat av: Bobo

Stackars Ax och Isa! Det gör ont i oss att Ax lider. Usch det finns inget som smärtar mer än när ens lilla älskling har ont. Vi kunde inte sova på halva natten för att Bobo var uppe och vankade flera timmar och hade ont i sitt ben. Vi hade gett honom smärtstillande för tidigt på kvällen...dumma oss...

Det måste bli bättre snart!

puss på onda örat från Bobo

2010-04-11 @ 23:45:23
Postat av: mimmi

ska du inte ta och kontakta kerstin bergvall och se om hon kan utreda henne, så du får riktigt bra hjälp

kram på dig

2010-04-30 @ 22:58:33
Postat av: Isa

mimmi: Jo, jag vill verkligen göra det... Nu är det inte långt kvar i skolan heller, så i sommar måste jag fixa en tid och åka dit med henne! Ska försöka hinna med att ta körkort i sommar också, det skulle ju underlätta :)

kram!!

2010-05-01 @ 18:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0