Klövjeväska, ja!

Nu har jag läst på lite mer om klövjeväskor och bestämt mig för att köpa en! Efter min reserch kom jag fram till att det är lika bra att satsa på en med god kvalité från början som kommer att hålla länge.
Märket heter Ruff Wear och modellen heter Approach Pack ll. Priset ligger runt 800 kr i handel och 50-100 kr billigare på nätet.

Så igår, fredag ringde jag runt till alla zoobutiker i stan. Det är totalt 5 stycken, samt Granngården och Naturkompaniet. Den enda som hade var Naturkompaiet. Dom hade en väska i strl XXS, så jag gick dit och provade de, me det saknades 5cm runt magen, så det gick inte. De kunde inte beställa hem en i storlek XS heller, för det skulle bli för kostsamt.
Istället rekomenderade dom webbshoppen. Där fanns det en i storlek S, så jag har skickat ett mail och fråga hur jag ska gå till väga. Man kanske kan ringa till nån anna Naturkompanietbutik och köpa från dom? Ja, vi får se.

Jag har läst så mycket bra om den här väskan och trodde att alla välsorterade zoobutiker skulle ha den. Så fel man kan ha. Så nu blir det till att jaga.
Ingenting på tradera. Ebay, nej, inga storlekar eller så skickar man inte till sverige.*suck*

De 3 andra svenska webbshopparna jag hittade är dessa:
http://www.highsport.se/ Dom hade både rätt storlek och rätt färg. Altså en grön i storlek XS. 849 kr + frakt.
http://www.canis.se/ Där hade dom bara blå, men rätt storlek och mycket billigare för 719 kr + frakt.
http://www.huverods.com/ Den är grön, har storlek XS och kostar 795 kr + frakt.

Om du som läser detta vet nått till svenskt ställe man kan köpa Ruffwear väskora får du tipsa mig. Skriv en kommentar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0