Maj-kasen.

Sista aprill. En härlig dag.
Jag älskar den typen av firande. Så mysigt!
Ja ja, för många är sista aprill dagen för första fjortis fyllan, eller kanske en ursäkt för att 10 år senare får återgå till fjortis-fyllan :P
Men inte för mig! Jag älskar att stå och se på maj-kasen, höra goss-kören sjunga in våren och avslutningen med fyrverkerierna. Det är sååååå mysigt!
I år jobbade jag (surprise) till 20.15 och sen var det till att ta sig hem och äta nånting och byta kläder. så sedan vid 21 är man helt slut och trörr som attans!
Ax också för den delen.
Men vi gick i alla fall till Boulognerskogen (bollan) för att njuta och träna lite socialträning för the dog ;)



Jag var lite orolig till e början för det kommer vara en massa ungar som kanstar smällare å grejer, men Ax reagerade bara geom att bli extremt nyfiken och spetsade både ögon och öron!
Sen fanns det också en hel del hundglada människor som ville komma fram och hälsa, så det var lite som en belöning för henne :)
Hon totalt älskade kasen! Hon kunde inte slita ögonen från den!



När vi skulle igeom folkmassan så bar jag på Ax såklart och då var det en tjej som kommenterade "Stackars hund!". Men hon hade inte räknat med att jag skulle höra henne...
Jag sa "Det är inte ett dugg SYND om hunden!" var på hon kollade på mig och små-log lite generat.
HA! Jag van!

Vi stannade i ca 40 min innan Ax blev jätte trött (eller besatt av brasan, jag vet inte vilket) så vi gick hem :)

Vi stannade i ca 40 min, sen blev Ax väldigt trött så vi gick hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0