Innan ovädret

Jag är SÅ uttråkad...
Jag vill inte göra nånting och det finns inget att se på TV.
Vad gör man då? Jo, man tar en promenad. Men idag kunde jag inte vandra iväg allt för långt för det var oväder på gång.
Det är väl typiskt!? Solken och massvis med plusgrader när man jobbar och lagom tills man ska gå hem så mulnar det på. Man blir så less...

Nåja.

Idag gick vi en runda i parken (Boulognerskogen). Vi gick en bra bit bort till frizby (hur i hela friden stavar man till det?) -golfen. Det var förvånansvärt många som gick en runda idag. Tydligen så är just den här banan ganska känd. Ointressant, jag vet.
Boulognerskogen ligger på/eller i närheten av militär mark och det finns lite gamla bunkrar och tjafs.
Den här mystiska dörren sitter i en kulle. Ax satte sig mycket motvilligt just här. Det spökar säkert...



Vi gick vidare och jag hittade liljekonvaljer.
Altså jag ÄLSKAR att plocka blommor!
Det blev en liten mjäkig bukett för det kändes lite dumt att sitta i buskarna med en hund och plocka outslagna blommor med en massa motionerare som gick förbi hela tiden. Den ser till och med ännu värre ut i den enda vasen jag hittade.
Nu gjorde kameran en sån där mörk bild igen. och det är mitt på dagen utomhus. Det blir såhär när blixten används verkar det som.



Less och uttråkad som jag var bestämde jag mig för att träna Ax lite. Hon fick hoppa upp saker och träna Sitt/Stanna kvar men det gick inte speciellt bra utan de ledde bara till en massa tjat och koppelryck. Det hjälpte inte heller att Ax hällre ville gå och lukta och kissa annanstans.
Ja, du ser ju att hon inte sitter kvar direkt utan är påväg nånstans hehe.



Ett tappert försök att hålla humöret uppe.
Vist passar Ax på en gul parkbänk? Jag ska gå tillbaks en annann dag och ta en finare bild på Ax och bänken :)



På vägen hem träffade vi 2 hundar. Först en mops som tvärstannade och stirrade på Ax när vi gick förbi. Tyärr höll ägare på att SMSa så jag kunde inte fråga om de gick hälsa.
Ax var duktig och gick sällt brevid mig i alla fall utan att dra i kopplet, istället bred hon nästan nacken ur led för att inte tappa mopsen ur siktet hehe.
Vid lekparken träffade vi en blandras kane på 1 år. Det var borderterrier och jack russel terrier i honom och hans ägare viste att Ax var en Bostonterrier! Det brukar ju vara frågan om en Fralla annars. hehe
Ax fick hälsa på vovven och så lekte de lite granna också innan vi gick hem.
Precis utanför huset där vi bor så kom regnet också. Så bara för det tog jag en bild på den stora blommande kastanjen och syrenträdet som står på gården.
Nu är sommaren här :)



Ja, så var klockan 19:50 och jag vet inte vad jag ska göra.
Kan inte sitta framför datorn och glo hela kvällen och jag har ingen lust till att göra nånting annat heller så et blir väl att hoppa ner i soffan och glo till sklockan blir så pass att man kan gå och lägga sig.
Alle har redan lagt sig för han har varit krasslig idag och hade en fruktansvärd huvudvärk.

Kommentarer
Postat av: Molly

Mkt fin bild med Ax på bänken!

2009-05-29 @ 21:23:05
Postat av: Sinanovic

Va heter den där hund sorten? kramisen!

2011-12-23 @ 21:46:02
URL: http://lalesinanovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0