Bostonshow del 2, ringträningen.

Kl 06:30 ringde klockan! Jag mins inte äns om Ax var vaken eller ej... Jag var helt död! Det var svårt att komma upp... men på samma gång längtade jag till att få träffa alla trevliga människor igen och till hotellfrukosten också.
Snabbrastning med Ax och frukost till henne innan jag sprang upp till matsalen kl 07:00. Hungrig!
Jag träffade Ivan utanför så vi tog sälskap.
Det var inte många på frukosten alls, och jag som trodde det skulle bli kö.
Det fanns tillksott i pillerform på frukosten så jag tog en av varje i hopp om att piggna till! Ginseng, omega3 medflera.



Kl 8:30 var det ringträning igen!
Och idag gick det bättre.
Ax hade vant sig vid alla hundar och omgivningen så hon var mer allert på vad jag gjorde.
Jag bad en åskådare utan bostonterrier att hålla i min kamera och hon tog några fina bilder åt mig. Så snällt.




Jag har nu lärt mig att locka Ax med hjälp av godis och det funkar jätte bra för oss! Så från och med nu ska jag alltid ha en godis i handen när vi är i utställningsringen!

Så, nu kan hon gå. Men sen är det ju det här med morrhåren..... Både Ivan och Gun tyckte absolut att jag skull klippa bort dom. Så först tänkte jag låna en sax och ge Ax en trimning...
Men jag ville igentligen inte... Hur nödvändigt är det igentligen? Jag pratade med många om detta och försökte också kolla in hundarna som skulle ställas ut hur vida de var trimmade eller ej.
Det varrierade enormt och alla hade olika åsikter om det! I slutändan bestämde jag mig för att inte göra det. Hade jag varit ute efter att vinna så hade klippt av morrhåren. Men än så länge är utställningarna bara på kul och inte på största allvar.

Anledningen till att man klipper av morrhåren är för att hundes ansiktsform ska bli mer framstående. Risken är att morrhåren stör helheten.
Hade Ax haft en stor trut hade morrhåren varit mer störande. Men hennes käkar är små.

Efter ringträningen tog vi enn kort promenad och sen gick vi hem till rummet igen.
Jag skulle byta om och Ax skulle få vila.

Nu började folket att anlända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0