Märgben, en besvikelse.

I förmiddags gick jag till Konsum och köpte 2 djupfrysta märgben av nöt!
Ax har aldrig fått märgben förrut så det skulle bli jätte kul att ge henne detta, plus att det är nyttigt för henne.
Jag gröpte ut benmärgen för säkerhets skulle, då vissa hundar kan bli dålig i magen.
Vi är ju mitt uppe i ett foderbyte och så är hon lite lös i magen så jag ville inte riskera att hon skulle bli värre.
Jag fick hålla mig för att inte kräkas när jag stog och gröpte ut märgen och så ville jag hällst inte ta i benet... Det är därför jag håller i det med ett papper...


Jag ropadde på Ax så hon fick komma och nosa! Sen satte hon sig fint och slickade sig om munnen i väntan på ett "Var så god!"



Lite lagomt intresserad... hon slickade lite.... Jag trodde hon skullle hugga in med hull och hår!



Den här minen betyder * Jaha? Och nu då?*



Jaha? Var det inte godare än så...
Jag fortsätter och säga var så god och försöker leka lite så hon ska tycka det är kul. Men det hjälper inte...
Så jag tar upp beet och då börjar hon slicka och tugga lite på det. Men så fort jag la ner det igen så brydde hon sig inte...
Jag som trodde att det inte fanns nån hund i världe som kunde motså ett märgben!?!?!






Jag provade till och med att lägga ut en mjuk filt som hon kunde ligga på och gnaga. Men icke!
Så fort jag la ner benet så var hon inte intresserad...

Jag gick och satte mig i soffan och tittade på Ax som satt ute på balkogen och tittade tillbaks på mig.
Hon bar in benet och la det på golvet i rummet och sen kom hon och la sig i soffan.
Efter ett tag försökte Alle med att lägga benet i hennes bädd och det resulterade i att Ax försökte "gräva ner det".
Hon höll på ett bra tag med att skuffa över dynan och gömma sitt nya ben.
Sen hoppade hon upp i soffan igen och ligger nu och sover i Alles famn.







Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken underbart söt hund du har. Fick jag välja hade jag valt en boston som kompanjon.

2009-07-30 @ 15:22:24
URL: http://www.metrobloggen.se/theresekarlsson
Postat av: isa

Therese: Va roligt att du hittade till min blogg :)

Bostons är roliga hundar att ha vid sin sida´.

2009-07-31 @ 22:21:23
URL: http://kajal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0