Boston blandraser

Jag sitter och tittat på en favirit sida, nämligen http://dogbreedinfo.com.
Jag snubblade på blandraserna och jag mår då säga att många ser rätt lustiga ut. inte minst dom som är korsningar med Bostonterriern!
En jätte fin hund var en blandning mellan bostonterriern och pappilon, eller så kallad Bostillon.
Den ser ut som en bostonterrier med stora håriga öron. hehe.
http://www.dogbreedinfo.com/images16/BostillonOreoBostonPapillion1.JPG
Eller bostonterrier + pekingese eller Bostinees som ser ut som en tjock Bostillon.
BoShih (Booochiii) är en korsning mellan Bostonterrier och Shih-Tzu, den såg inte ut som nån ras jag någonsin sett.
En långhårig, strävhårig boston.

När jag kollar på alla dessa hundar så måste jag säga att jag trycker att bostonterriern har väldigt starka gener. för kollar man på Boggs (boston + mops) så ser de väldigt boston ut i kroppen, sen så har många av blandraserna den typiska bostonteckningen.

U.S.A, som vanligt. Dessa blandraser är erkända blandraser. vilket innebär att det finns uppfödare och hela köret! Men de är inte erkända som "riktiga raser" så det finns ingen rasstandard eller så.

Namnsättningen på raserna är rätt typiska, man sätter helt enkelt ihop se 2 rasernas namn till ett.
Men det finns undantag.
Hittade en blandras som bestog av Bichon/Pudel/shih-tzu, en svår namnmix. Man kallar rasen Daisy Dog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0