Gott folk

Det var inte direkt igår som jag fick tid till att uppdatera bloggen. *skamsen*
Hur ska man få läsare om bloggen står still??

Så här ligger det till i alla fall.
För 2 veckor sen flyttade jag till Leksand och dagarna har varit fullspäckade hela tiden!
Skolan är helt underbar och jag trivs som f*n ;)

Ax är såklart här och det har funkat bättre än väntat! Vi går i skolan mellan 9-16 om dagarna så det har funnits tid för Ax behov också. Vi har bland annat varit ut i skogen och plockad blåbär och lite kantareller.
Min lilla gris älskar skogen! Hon kan gallopera runt bäst hon vill och ändå hålla sig i närheten av mig, samt att hon kommer när jag ropar.
Men.....
Hon har gått och blivit stöddig och trotsig på sista tiden! Bland annat har hon sprungit iväg till 2 grannar. Altså bara kutat iväg och ignorerat att jag kallat in henne eller ropat Stop. Så tyvärr har hennes tid i frihet blivit begränsad då jag inte riktigt vet hur jag ska göra för att få henne att lyssna... Några förslag på konkreta övningar?
Nåja, jag har väl insett att om jag har godis i handen så lyder hon gallant... Jag får se till att alltid ha godis på mig.

Vad mer..?
Jo!
Hundan har börjat dra i kopplet igen! Hon går inte fint alls! Jag tänkte gå tillbaks och kolla i min fina blogg om hur vi övade på brukshundklubben i våras. Dax att träna igen!




Här ligger Ax och myser i sin nya säng med sina nya leksaker här uppe i Leksand.

Vi har jätte mycket skolprojekt nu men jag lovar att uppdatera oftare än var annan vecka i alla fall.
Om det i huvudtaget är någon som läser den här bloggen.....
Räck upp en hand om du läser det här!

Kommentarer
Postat av: Sandiie

Räcker upp en hand

2009-08-30 @ 11:08:41
URL: http://sandiie.blogg.se/
Postat av: Kerstin Eriksson

Jag räcker upp en hand! :-)



Mvh Bostonterrierälskaren.

2009-08-31 @ 15:09:15
URL: http://www.ozannas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0