Det finns fler :D

Det finns fler Bostonterriers i Gävle än de 2 jag känner till! Det finns en 3:e också, och den träffade jag och Ax idag när vi var ute på promenad :)
Bostonterrier hanen heter Pelle och är 6 år gammal. Han är super super fin och liten är han också. Vilken bedårande liten gobit må jag säga. Jag kommer inte ihåg vad hans kennelnamn är men fadern är i alla fall Svartskogens Viktor.
Vi stog och pratade i väldigt länge om Bostonterriers. Jätte jätte kul!
Jag vet inte hur jag ska beskriva det...
Jag har alltid känt mig så ensam här i gävle med min boston, så lyckan över att ha hittat en till med en väldigt trevlig och pratsam husse är enorm!
Det bästa av allt var att innan vi gick vidare sa hussen att vi måste se till att springa in i varandra fler gånger och kanske bestämma play-date och sådand :) *jippi*
Vi kunde inte låta det bli "bostonsfnatt" för Pelle hade problem med ögonen och lära vara försiktig innan de har läkt ordentligt.

Pelles husse berättade att han har "forskat" lite på bostonterrierns ursprung och egenskaper och tipsade mig om http://www.moloss.com/ (molosserworld) och Olde Boston Bulldoge http://www.moloss.com/brd/mr/o001/
Mycket intressant och jag håller på att kolla in länken nu. Det finns tydligen uppfödare av denna ursprungliga typ av Bostonterrier! Spännande!

Näe, nu har jag en sån enorm huvudvärk... Jag har glömt (!?!?!) att äta idag!
Måste se till att laga nånting... kanske tackos om jag klarar av att pallra mig till konsum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0