Mun och tänder

Jag har lovat en viss Fia att lägga upp en bild på hur Ax ser ut i munnen och här kommer en bild som jag tog idag.
Plattnosade hundar brukar ofta ha krokiga tänder och bett tydligen och Ax är inget undantag... inget sax-bett här inte.
Hon har ju ett underbett som heter duga sen så kan du även se en valptand som inte lossnat i underkäken. jag tror det är den som hete K9-tanden och den är liten och vass!
Veterinären sa att det inte behöver vara nått problem med tanke på att det är sånt som rasen kan erbjuda...
Men det är ändå konstigt att hennes riktiga K9-tand inte kommit ut när alla andra tänder har lossnat.

Risken finns att om hennes riktiga tand börjar växa där under utan att valptanden lossnar så kan det bli en ficka med var! och det lär ju inte vara så skönt! Så vi håller ett öga så det inte blir rött och irriterat.
Sen så har jag pillat bort lite tandsten också. det fick jätte bra så jag ska ta och köpa mig en tandstensskrapa. jag använde en pinsett.

Måste ju ta och lägga upp lite bilder på hur jag lyckades ta bilder i munnen på Ax också ;)
man har sina små knep...
Det började med att jag hade extremt tråkigt... Alle sov i högra delen av soffan och Ax i den vänstra...

Så fort jag reste mig fick jag den här blicken... Den säger *stör mig inte, jag är trött men för nyfiken för att slappna av helt*
Så jag fjäskade lite och kliade på magen.

Nu är hon som smör i min hand hehehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0