Nytt tikskydd!

Idag gjorde jag ett nytt tikskydd till Ax av ett brunt stretchigt tyg med apor på. Gulligt va?
Den här modellen funkar utmärkt för en utan svans som håller saker och ting på plats! Jag är mycket nöjd faktiskgt, och Ax verkar också det (?)
Knappen köpte jag på loppis för en vecka sen.... Jag är ju som tidigare nämnt helt besatt av att köpa knappar och dessa var ena riktiga pärlor!



Ett extremt användbart plagg det här!
Här använder hon det som ett ryggskydd för dagar som innehåller nederbörd.



Så här sitter den perfekt!
På den här bilden ser man också tydligt att det finns 2 resårer. En som går runt magen utan reglering och sen rumpdelen som har ett knapp-håls-band. den konstruktionen gör att trosan inte halkar av.
Den första resåren sitter rätt långt ner på stussen medan den andra vilar ovanpå.


Alle skulle också sy. Det skulle bli en skyddsväska för den nya Boom-Blastern som kom men posten idag.
Av spillbitarna blev det en korv till Ax också som hon lekne med i kanske 2 minuter innan hon somnade om.
Haha! När jag påpekade att Alle hade klippt upp en befintlig fåll i onödan sa han.
-"Ja, det var en konstig tygbit det här..."
Då sa jag:
-"Det är ju din gamla röda gardnin, det är ju därför den  har fållar."
Var på Alle sa:
-" Min röda gardin!? Har jag klippt sönder min finaste gardin!? NEEEEEEJ!!!"

Sen skrattade jag till nära döden och tyckte lite synd om Alle ;)
Själv var jag inte alls förtjust i gardinen hehe.



Ax löper för fulla muggar och måste ha mensverk idag för hon har inte lyft en fena på hela dagen! Hon har sovit i soffan bara, ja också så gått en liten promenad, men sen somnade hon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0