Inoff Boulogner 17 maj.

Idag har vi varit på den inofficiella utställningen som GÄKK annordnade!
Jag försov mig imorse så jag han aldrig öva nåning med Ax, men det gick rätt bra ändå.
Kl 8.30 cyklade jag i alla fall med Ax i cykelkorgen till utställningsområdet för att hämta ut vårt Aktalognummer som blev 105. Jag hade räknat ut att jag skulle ställa Ax vid kl 10, så jag cyklade hem igen och hämtade ett par frukost frukter till mig själv och sen gick jag tillbaks.
Först hälsade jag på en ny vän som har en Fransk Bulldog (charlie) och en Grand Danois (Harry). En jätte trevlig tjej som jag kommer umgår med mer sen när Ax inte luktar löp längre .
i är båda intresserade av hundar så vi har massor att prata om.

Det har vatit en riktigt varm dag idag! Den varmaste på flera veckor! Men när vi kollade väderprognosen så skulle det vara risk för regn så jag klädde mig riktigt varmt med strumpbyxor under brallorna och varm långröja..
Det var såklart mycket väntande i värmen så blev man ännu segare. inte minst Ax som låg utfläkt på den svala backen.


Själv så har jag lyckats bränna mig i solen och har nu ett hettande rött öra och samma känsla i nacken... det tänkte ju inte jag på, för då hade jag försökt få lite färg i ansiktet istället för nacken.



Och själva utställningen då?
Jo tack, Ax gick duktigt men vek öronen bakåt och stäckte inte på sig så bra. Plus att hon bestämde sig för att stanna och klia sig ett par gånger.
På domarbordet stog hon snällt och fint och lät domaren trycka och klämma utan problem.
Och så här sa domaren Ulrika Göransson om Ax:

Feminin tik. Trevlig balans i kroppen. Välformat huvud med trevlig form. Välplacerade öron. Välvinklad fram & bak. Välformad bröstkorg. Välmusklad bak. Pigg och glad och gillar livet.

Nu vet jag inte hur sekreterare brukar vara men hon missade att skriva ner mer exakt vad domaren sa. Hon sa t.ex att Ax hade välmusklade bakben och på omdömet står det Välformad Bak men det kanske är så det funkar. Det var åtminstonne kul att höra vad domaren sa live och inte behöva läsa sig till det i efterhand :)

Nu var ju Ax ensam Bostonterrier så vi fick automatiskt BIR och HP. Lite trist för man vet inte om hunden är väldigt fin eller inte för det finns inget att jämföra med. Men det är ju ändå en tröst att få ta hem rosetter hahaha.



Efter Ax var det ca 60 hundar som skulle ställas ut i ringen innan det var finalen.
Såklart var det överlägset många chihuahuor och de var sååå smååå och många var väldigt rädda och osäkra i den stora ringen. Gulligt.
Det var inte bara Ax som var ensam hund i sin ras så i finalen var det väl närmare 15 hundar eller så. så man fick knappt plats i ringen.
Jag tyckte Ax skötte sig riktigt bra och stog snällt och fint utan att vara allt för distraherad av de andra hundarna.
Dessvärre gick hon inte vidare till dom 5 bästa.
Det är lite frustrerande att inte veta om man kom på 15:3 plats eller 6:e. men men. Kul var det i alla fall!

På den här bilden är jag på väg in i ringen igen för Grupp Bästa.


Det var en vit/brun cavalier king charles spaniel som blev Bäst I Grupp.

Fy fabian altså! Jag är helt slut efter den här dagen! Direkt från utställningen gick vi till Thai-mat stället och köpte mat och sen somnade jag i soffan sov i nästan 3 timmar.
Jag kände mig nästan bakis när jag vaknade och övervägde att inte uppdatera bloggen alls idag, men det hade inte varit rättvist emot er som väntat på en uppdatering ;)

Alle var med de första timmarna och tog bilder på när jag visade Ax ensam men dom bilderna är på hans kamera och han har redan gått och lagt sig så jag lovar att det kommer ett till inlägg om den här dagen!

PS. Tack Fia med kompis att ni kom och höll mig sälskap! Jag hade en jätte rolig dag och de hade inte varit lika rolig om inte du också hade varit där och snackat hund med mig!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nämen grattis! Det var ju jättefin kritik. :) Synd att vi inte var där och ställde vi också så vi hade fått sett er. Men vi hoppas på någon annan utställning istället. Nästa helg får vi se hur det går för oss i Österbybruk... Lite nervös.

Ska du dit?

2009-05-18 @ 08:22:58
URL: http://jessicalif.wordpress.com
Postat av: Cecilia Flod

Världens sötaste och finaste hund!!

2009-05-18 @ 12:21:53
Postat av: isa

Ja, det var synd att ni inte var där. Det var en jätte fin dag :) Men det blir fler ggr!

Nästa helg är det Bostonshow! så inget Österbybruk utan vi far ända till Jönköping då!

Jätte lycka till :D

2009-05-18 @ 13:03:42
URL: http://kajal.bilddagboken.se
Postat av: isa

Tack Cicci! Du borde komma och hälsa på sen :)

2009-05-18 @ 13:05:14
URL: http://kajal.bilddagboken.se
Postat av: joanna

domare ger inte hp hur som helst så du ska va stolt matte....domare tycket hon va fin fast hon va ensam. Grattis till er fina priser och en bra handling. det ser ut som ni har tränat och det jätte bra för er. //joanna

2009-05-22 @ 09:59:00
URL: http://www.mycane.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0