Bara lite mys, bara lite bus.

På riktigt, det är inte en höjdare med mobilt bredband! Det tar säkert 5 minuter att logga in på blogg.se... Hoppas bara att det inte tar lika långt att ladda upp bilder och göra ett inlägg. *frustrerad*

Idag mina vänner är det Måndag! den 31 augusti. Hösten är kommen. Skönt med lite svalare dagar tycker Ax, men totalt vägrar att sätta tassen i gräset på morgnarna för då är det både vått och kallt... Inget hundväder direkt!

Inatt fick lill-grisen sova i sänge men mig, vilket är helt underbart! Hon har lärt sig att sova snällt i sängen och inte hålla på och böka allt för mycket...
Imorse när jag klev upp blev hon såklart lite tvär, och värre blev det när jag bäddade sängen (som var uppbäddad när jag kom hem på luncken!!!)



Hon såg extra bullig ut efter frukost. Bull-doggig.
Aldeles för söt för att motstå!
Skolan börjar kl 9 om dagarna, lunch mellan 12-13 och slutar kl 16. Ax sover hela dagarna för utom när jag är hem på lunch, då tar vi en 10 min promenad, för hon är oftast för seg för att gå nåntning direkt på morgonen.



Här fick jag en fin grimage, synd bara (jag tjatar) att kameran är så kass inomhus... inga färger.



Ax hämtade en råtta och vi lekte lite i sängen innan jag kilade iväg.

På eftermiddagen tog vi en promenad. På vägen hem träffade vi en liten, vit, fluffig sak som Ax skulle få hälsa på (jag frågade om det var OK och det var det). Men tyvärr var den vovven lite väl agressiv, så det gick inte som planerat. Ägaren berättade att hon brukade reagera såhär ibland, men viste inte varför.
Ax viste inte vad hon skulle göra och verkade kvida lite när hon satt där på backen och glesade mot mig.
Att hon inte förstår hundspråket så pass är lite trist, men å andra sidan hade hon fattat varför den andra hunden blev så arg så kanske hon hade reagerat genom att bli agressiv själv!
Inget ont som inte har något positivt med sig.
Jag viste inte heller vad jag skulle göra, så jag försökte bara få Ax att sitta stilla, medans den andra hundägaren kämpade med sin vovve... det slutade med att hon sa att hunden hennes brukade komma loss ur halsbandet när hon gjorde sånna där utfall och att de skulle gå.
Annars har Ax fått hälsa på en annan hund, en Labrador-mix som var jätte trevlig, men blev lite osäker när Ax började skutta runt och inbjuda till lek.
Ja och så i Söndags, då träffade vi en BOSTONTERRIER på tågstationen! Men det ska jag ta och berätta om nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

isa! vad händer med bostonforumet?

2009-09-04 @ 11:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0