Ax nya kappa.

Idag sydde jag klart hundtäcket till Ax som jag började på igår.
Tyvärr har jag inte provat kappan på henne ännu, för hon har sovit som en toka och efter det blev hon hyper leksugen och kunde inte stå stilla. Så jag sparar det tills imorgon.
Här är i alla fall några bilder på det färdiga resultatet:
Det blev en hel del kvar av tyget så jag funderar på att göra en mössa/keps av det så vi matchar i vinter :P

Jag satte ett spänne på ryggen så hon kan växa i den. Hon kommer ju att bli lite bredare.
Ax nya kappa ovanifrån.

Så här ser kappan ut i profil, den är som sagt ganska stor på henne, men hon måste ju ha nånting att växa i ;)
Är är kappan i profil

Jag ville sååå gärna prova kappan på henne när den blev klar! Men man skal inte väcka den hund som sover... och den här jäntan sover jätte hårt! Snarkade gjorde hon också. Det är så gulligt. Och så drömer hon när hon himlar med ögongen som på bilden.
Jag hoppas nästan att det ska bli dåligt väder imorgon så hon kan ha sin kappa.
Men jag funderar på att sätta en snodd där bak som sitter únder svansen också. så kappan sitter på plats.
Jag vill prova kappan på henne, men hon sover..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0