Första löpet

Nu är Ax en stor flicka :)
Hon har börjat löpa!  Det hände för ca 1 vecka sedan och jag tycker att hon klarar sig bra. Det var värre för mig och Alle, vi var inte alls beredda. Det fanns inget tikskydd så jag gjorde ett  improvisatoriskt av ett par gamla trosor.
Första dagarna var lilla Ax så väldigt trött och orkade inte göra nånting alls. Hon bara sov och sov och sov. Haha, inte äns när vi var ute och gick blev hon speciellt pigg. Jag mår då säga att hon inte gått så fint i kopplet någonsin jämfört med hur lugnt och fint hon knallat på nu.
Improvisatoriskt tikskydd
Nu efter en vecka har jag märkt att Ax trotsar lite, hon fuskar med sina kommandon... Säger jag till henne att ligga så sänker hon huvudet och bockar med frambenen lite och tror att hon ska komma undan med det.
Och nu har hon börjat med samma sak fast med kommandot sitt! Hon halv-niger och tror att jag ska låta henne komma undan hahaha. Jag har aldrig varit med om nått likanane....
Men såklart så kommer hon inte undan med de och kommer ingenstans förr äns hon har gjort exakt vad jag har bett henne om!
Men det kom ett större problem också... Ax började kissa inne. Första löpveckan så kissade hon ner mitt täcke 5 ggr, hennes egen säng, 2 av hennes filtar och 2 soffkuddar. Ja, och så mattan också.... Men nu en vecka senare har det problemet försvunnit. Jag kan tro att hon hade svårt att hålla sig för att tikskyddet tröck på blåsan också.

Alle åkte såklart och köpte ett riktigt tikskydd på zoo. Första natten tog hon av sig det så vi fick spänna hårdare i midjan, men då fick hon skavsår... Nu smörjer vi med baby-stjärts-salva och skasåren har blivit bättre :)
Men vi var också tvungna att lossa i midjan igen.
Hon har inte av sig tikskyddet utan har nu accepterat det, där emot har det en tendens att åka ner... Hunden har ju inten svans som håller upp "byxan"... Finns det inga special tikskydd för svanslösa hundar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0