Dag 2.

Ax fick sova med oss i sängen inatt, och vi hade satt på elementet. Jag vaknade i en svättpöl några gånger inatt må jag säga! Men det var värt det. Det är urmysigt med hunden i sängen ;)
Ax sov rätt bra hon med. Men runt kl 2 på natten vaknade hon upp av att hon hade väldigt mkt slem i bröstet och fräste och hostade innan hon somnade om igen.
På morgongen lät vi henne ligga kvar i sängen medans vi gjorde oss i ordning. Sen erbjöd jag henne lite mat och vatten och hon åt en tugga eller två, men ville ingenting dricka.
Så var det dax att åka. Alles pappa kom och hämtade oss kl 8:30 och körde oss tillveterinären. Men innan vi satte oss i bilen lät jag Ax hoppa ut ur filten för att kissa och pälsen reste sig rakt upp, det var himlans kallt och snöade idag.

När vi kom till veterinären kom det fram en massa veterinärsfolk och frågade hur Ax mådde idag :) det var ett mycket trevligt bemötande.
Idag mår hon mycket bättre. Det fanns en katt i väntrummet som satt och jamade och Ax öron och ögon flög upp av nyfikenhet! Plus att hon viftade lite på rumpan när en annan hund fick syn på henne och började gnälla.
Väl inte på undersökningsrummet tog veterinären Ax tempratur och den var normal. Ingen feber idag! Han lyssnade på lungorna och det väste i dom. Sen passade jag på att ställa ett par till frågor när vi ändå var där ;)
Ax har en valptand som sitter kvar och det verkar inte komma ut en annan tand under, det behöver inte vara ett rpoblem men det tåls att hålla ett öga på.
Bostonterrier uppfödningen fick sig en liten törn av veterinären som påpekade att man inte tänkte så mkt på tänderna hos de här raserna och att det i många fall ser ut som man bara kastat in tänderna i munnen på dom...
Så frågade jag om Ax skendräktiga tissar som var röda och inderterade, men det var ingen fara, man skulle bara se till att det inte samlades en massa smuts.
och sist men inte minst frågade jag om Ax knä. Jag har nämligen sett att hon hoppat på 3 ben ett par gånger! Patella!?!?!?!
Men veterinären kände inget i knäna på henne heller, så det var förmodligen bara för att hon frös om tassen.

Nu ligger hon inne för observation och får vätska och näring i dropp och kl 16:00 får vi hämta hen henne och medicinera henne i 2 veckor med Synulox vet 200mg, den medicinen kostade 220:-

Det ska bli intressant hur mkt veterinärskostnaden kommer bli...

Kommentarer
Postat av: Fia

Hittade hit från bilddagboken *skoj'



Hoppas nu att lilla Ax blir frisker fort
håller tummarna Du får klä på henne så hon ser ut som en michelingubbe sen :P S Så hon inte blir sjuk igen.

Skönt att det inte verkar vara patella
tummen upp*



Kikat in i en mopsmun en gång :O och blev riktigt chockad, vart var tänderna? det var så mkt veck i tandköttet att tänderna knappt syntes, dessutom väldigt små och taniga tänder som inte satt där dom skulle riktigt :O Jag tror och hoppas att det ser lite bättre ut hos boston terriers =)



Skoj att jag för en gångs skull träffade på dig Lidl idag förresten =)

2008-12-06 @ 02:19:27
URL: http://pizzmyran.zoomin.se
Postat av: isa

Välkommer hit :)

Haha, ja en michelingubbe ska hon bli! Just nu får hon inga promenader alls... hon ska bara vila och vara varm!

Jag ska försöka ta en bild inne i munnen på Ax så ni alla får se hur en boston ser ut i käften, men lika illa som men mops lär det inte vara.



Ja, det var kul å se dig! Du såg frisk ut tyckte jag :) Hoppas du mår bra!

Jag kommer vara på Lild heeeela helgen nu.

2008-12-06 @ 06:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0