Ax i skor...

Att det skulle behöva gå så här långt! Nu är det bara doggles och en hatt som saknas, sen har jag lyckats klä på Ax alla olika slags hundkläder som finns!

Men gör det att hon mår bättre så är det värt att pylsa på :)

Idag provade vi de nya skorna som jag köpt på tradera för ca 200 kr. Tyvärr är de för stora trots att storleken är anpassade för hennes ras! Såååååå typiskt... det är inte som om man kan byta dom direkt.
Men jag tycker de funkar änå, det ser bara lite xtra kul ut.

De första stegen var stappliga och hon tog ut stegen extra mycket. Det gick snabbt över.
Dessvärre spöregnade det och töade så skorna blev ändå blöta. men hon fick inga sår eller så :)

De senaste dagarna har hon blivit svullen mellan tårna på framtassarna så jag är extra rädd för att hon ska få en svampinfektion.
Blev tipsad att pudra på potatismjöl, så jag ska göra det i några dagar nu och se om det blir bättre, eller åtminstonne inte sämre :)

Filmade lite från promenaden:
http://www.youtube.com/watch?v=yyEM7WrDMP0



Efter halva promenaden la Ax av helt och vägrade gå en millimeter till! Så jag fick dra henne hela vägen hem... Nu sover hon som en stock i min säng.
Det är helt otroligt va mycket jag älskar denna lilla varelse altså!!! *KRAMA*

Kommentarer
Postat av: joanna

hoppas ni löser problemet på detta hemska utslag....det e så jäkla tråkigt att man måste liksom greja å tänka ut för att bara komma ut. jag tror det e bra med henns skor så hon inte få gato salt i tassarna...hoppas det hjälper. du han lägga bomul mellan klona så dom inte skaver mot varandra när hon blir blött.

många kramar till er!! joanna

2010-03-28 @ 20:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0