Dag 4 med ris & älg.

Tänkte att jag skulle visa hur Ax ser ut idag.
man kan se hur tunhårig hon är!
Det syns inte jätt tydligt, men hon är grymt skendräktig nu också. Mjölkproduktion i massor, till och med så det läcker lite ibland. Men hon är inte där och slickar eller så och stimulerar produktionen, så det är bara att fortsätta motioner och vänta tills det går tillbaks.



Idag gick vi upp på totalt 60 g kött per dag. Det är mycket populärt.
Jag var orolig först att hon inte skulle orka äta ett extra mål mat om dagen! Men riset består ju näst intill bara utav vatten, så hon kissar massvis, men bajsar nästan inget alls. 1-2 små korvar om dagen bara. Fast det kanske blir mer när vi höjet kött-mängden.
Hua...köttet.... Jag har fortfarande inte hunnit sätta upp lappar i centrum. Jag skulle ju göra det för att hitta en jägare med gammal älg-tunga i frysen!

Hammarlund-oljan har jag inte heller fått tag på ännu... Jag får fasiken lägga en beställning på häromi, och fylla ut med onödigt tjafs som jag inte behöver :P



Nu ligger grisen i sin bädd på stolen brevid mig vid köksbordet och sover så sött.
Se så tun-hårig hon är!

Åh, hon fick ju utslag i armhålan och under halsen igen, det beror på att hennes vinterkläder skaver på henne. Så himla typiskt! Kanske att man skickar efter en hurtta-pro jacka från häromi. Den kostar typ 350 kr.
Har smort in utslagen med aloevera få se om det har gått ner tills imorgon.

Kommentarer
Postat av: Molly

Tappar hon hår fläckvis?



Kul att höra att det går bra med maten!



Tänkte faktiskt på dig när jag spanade in haromi här om dagen, men hittade inte grejen jag behövde :/ vi kunde ju sambeställt ananrs :)

2010-02-18 @ 20:42:43
Postat av: isa

Ja, hon får som små torra prickar/hudhögar när skendräktigheten är på topp, och så försvinner håret på dessa platser.

(marsvin med livmodercystor tappar hår på liknande sätt faktiskt... hehe)



Typiskt då! men jag tror jag har hittat oljan jag säker på en butik i stockholm, jag mailade dom nu ikväll hoppas

2010-02-18 @ 20:57:38
Postat av: Molly

Blir det lite som skorpor som faller av? Frågar eftersom min AST hade demodex som såg ut precis så. Det blossade upp när hon var stressad/löpte.



Awesome! bor du nära stockholm? Bara gå dit då ju, smidigt att slippa beställa och krångla med frakt och grejor.. haha.

2010-02-18 @ 22:26:49
Postat av: Anette

Vad söt hon är!!

Ska också börja med specialkost till min ena hund som har fått bekymmer med levern så jag får också göra en beställning på Häromi verkar det som!

Hälsningar Anette

2010-02-19 @ 11:39:50
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Nej vad sööt! :D

2010-02-19 @ 11:54:09
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Isa

Va Molly!?!?! Nu blir jag rädd... skulle det kunna vara demodex? Nu måste jag läsa på om det och kolla om tester o.s.v... :(

2010-02-21 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0