Valls hage igen.

Den här veckan har träd och andra växter näst intill sprängts i luften!
Vi var i valls hage för 5 dagar sen och då var det bara lite småknoppar, men idag hade till och med blåbärsrisen blommor.
Jag hittade en så fin vitsippe äng som jag ville fotografera Ax i, men det var ju lättare sagt änn gjort...


Kameran är e sån i kompaktformat och det är omöjligt att få bilder med bra kvalité! Speciellt för mig som inte äns kan med funktionerna på den här kameran...
Men till slut började hon stå lite mer stilla och då tänkte jag passa på!
Men det sket sig totalt... BOKSTAVLIGEN!



Ax har börjat löpa igen nu, så jag måste ta och sy ett nytt tikskydd. Ska försöka ta mig i kragen imorgon.
Undrar hur det blir med kursen nu. Man kan ju inte ta med en löptik till brikshundklubben ju. Men jag vill ju inte missa en hel massa heller!
Jag ska fråga om det inte finns en hund dom kan låna ut hehe.
Eller om jag kanske känner nån som har en hund att låna.
Måste ringa och kolla det i nästa vecka.

Tror du Ax har varit nå dryg idag då!
Hon var helt omöjlig att gå med i koppel! Jag klev på henne och sparkade henne av misstag flera gånger för att hon flaxade runt som en galning.
det var helt omöjligt att få kontakt också. Det spelade ingen roll vad man gjorde heller! Helt omöjligt idag. Sen så skulle hon stanna och nosa och kissa på precis allting vi gick förbi. Altså ett tag kunde jag inte göra annat än att skratta för vi gick på ett nytt ställe över en bro och hon stannade vid var enda pelare och försökte klämma ut en droppe...
jag försökte kocka på henne och försöka få henne intresserad av nått annat, men det var helt omöjligt så tillslit igonrerade jag att hon stannade så jag drog i henne istället varje gång det tog stopp... och det funkade inte heller.

Men det var i alla fall en härlig promenad :)

Kommentarer
Postat av: MaddeB & Ramses

hehe du får låna Ramses då! ;op

lite anna size på hund bara, typ 52 kg eller så nu!



Kram på er - kul att det gick bra under valborgsm.afton!

2009-05-02 @ 23:53:34
URL: http://bbramses.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0