Löp minus kurs =SANT!

Jag satt på bostonterrierforumet, vovve.se (rastplatsen) och helgon forumet hela kvällen igår för att leta information angående löptikar på Brukshundklubbar och det hela började se ljusare ut. För jag fick bara svart från folk som antingen hade gått en BK-kurs med löptik där de hade utnyttjat tillfället och tränat hanarna att ignorera löpisarna, eller så hade BK-områdena en speciell plan där löptikar fick vara på.
Så jag fick upp mina förhoppningar och sydde till och med ett special tikskydd så Ax inte skulle kunna kissa nånstans!

och så ringde jag kursledarna igen...

Nej, det är helt förbjudet för löptikar att vistas på området...
Jag sa att jag ville ha mina pengar tillbaka och det förstog hon. Även de 360 jag la ut för medlemskap i klubben. Hon ska tala med kassören och ringa upp mig igen. Jag vet att det kommer bli massa tjafs om det här med klubb avgiften, det känner jag på mig. Men jag får stå på mig.
Kursledaren berättade att det var en till i gruppen som funderade på att hoppa av också för att hennes tik också kommer löpa snart.
Altså att klubben inte har den här informationen tillgänglig för folk när dom blir medlem är helt absurt! Det finns ingen information alls om regler och policy på hemsidan, och vem är det som tänkter på att ringa för att fråga om sådana saker? Klubben förlorar ju massvis på nånting som skulle vara så lätt att undvika.

Det är helt enkelt inte meningen att jag ska få gå en kurs med Ax! Bara en massa tjafs har det varit. Jag blir så ledsen...

Jag får ta och antingen lägga pengarna på en privat tränare (3 ggr för 900 kr) eller så köper jag en bok och tränar hemma!
Det blir nog att jag köper en bok i så fall :)
Ja och så får jag leta träningstips på YouTube hehe.

Kommentarer
Postat av: MaddeB & Ramses

kontakta Jennie! :oDD

om du nu kan tänka dej att lägg aut pengar för privatträning - hon har ju unghundskurser också så rekomenderar jag henne!!! Hon är kanon & försående!



men tråkigt å höra deras trångsynhet! :o(



kramen, jag kan lära dej det jag klärde mej annars ;o) gratis för en kram eller två hihi

2009-05-07 @ 22:55:52
URL: http://bbramses.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0