Bostonshow Del 4, Utställingen!

Utställningen började kl 10.00 och hanvalparna var först ut.
Sen var det de unga hanarnas tur.
Sune skulle ställas för första gången och matte hade aldrig gått i ringen med honom förrut. De var enormt duktiga båda två! Sune fick placering nr 6 så nu har deom säkert fått blodad tand. Hoppas det, så kanske man träffar på dom på andra utställningar framöver.

Sune och syns i det vänstra hörnet och Lilleman kommer med husse i röda byxor. Domaren är kvinnan i den röda kavajen. Hon heter Mary Troy och är inbjuden ända från England för att döma Bostonshow 2009.


Här står Sune snällt och fint och stilar sig framför domaren.


Sen var det min tur!
Tyvärr har jag inga bilder från när jag gick i ringen för det blev helt plötsligt lite brottom så jag glömde lämna över kameran till nån. Så glömde jag även godisbiten så jag fick tigga till mig en korvbit från hon som stog brevid mig *tack snälla du*
I katalogen ser jag att det var ägaren till Top Boston's Aphrodite. *tack tack*
Nu var såklart Ax jätte trött och seg i värmen, men hon kämpade på och stog jätte fint nästan hela tiden och och gick ännu finare i kopplet! *imponerad*
Hon lät också domaren ta på henne utan problem, men tyvärr var hon inte speciellt pigg och visade inte sin allra bästa sida.
Domaren (som kom från england) sa till mig när hon tittade på Ax
-I thinkg she's gonna snort...
Nysa? haha. Jag bara svarade med ett
-Yes, I think so to.
Med ett stort leende hahaha.

Hon fick omdömmet av domare Mary Troy:
When settled she is quite smart. Neet head. Underjaw could be wider. Dark eye. Move resonable well.

Översatt blir detta nånting i stil med:
När hon vuxit till sig kommer hon få ett smart intryck. Snyggt huvud. Underkäken kunde varit vidare. Mörka ögon. Rör sig relativt bra.

Detta tyckte jag var ett mycket fint omdömme och det låter som om min lilla Ax kommer växa till sig och bli en mycket fin tjej.

Sist men inte minst så var det min uppfödares tur att ställa sin tik NORDJV-03 SUCH Svartskogens Graze.
Titta vilken fin kontakt de har med varandra.




Tyvärr föll inte Graze i domarens tycke och kom sist.
Nu var klockan närmare 17:00 och vi var alla helt slutkörda! Inte minst Ax som sov i min famn så vi packade ihop och åkte hem. Vi stannade inte till slutet.
Vägen hem var lika mysig som vägen ner.
Jag känner att jag kommit bostonterrierklubbens medlemmar nära och inte minst min uppfödare som jag gillar väldigt mycket!
Ivan väntar på valpar till midsommar. Det ska bli spänande och höra sen hur valpningen gick, hur många valpar det blev och vart dom ska flytta nånstans.
Guns tik gick tom så hon ska inte ha några valpar i sommar utan ska väl bara ta det lugnt och ha det skönt rent allmänt.
Själv så ska jag på utställning igen på lördagförmiddag och sen går jag snart på semester i 3 veckor.

Allt som allt så har Bostonshow varit över mina förväntlingar och jag längtar verkligen tills nästa år! Då har Ax blivit en stor tjej dessutom :)
Jag hoppas också att jag lyckats varva några fler medlemmar till bostonerrierforumet!

KORT SAGT MAGISKT!

Tack så mycket alla ni som gjorde helgen så underbar!
Tack Ivan och Gun för det trevliga sälskapet och fikat på både dit- och hemväg!
Tack Joanna och Linda som förgyllde min och Ax dag, och tack Joanna för att du "fixade" kameran ;)
Tack Tack Tack Tack Tack

Kommentarer
Postat av: Molly

Vad kul att det var att läsa din om din upplevelse av utställningen! och alla bilder :D



Det var jag som ställde aphrodite hoho, hoppas korvbiten smakade ;)

2009-05-25 @ 21:38:29
Postat av: isa

Va!? Var det du Molly!? Jeg som trodde att du skulle stanna hemma! :D

Korven satt som ett smäck! Tack så mycket ;)

2009-05-26 @ 17:23:02
URL: http://detvarenhund.blogg.se/
Postat av: Molly

Haha, ja minsann! Jag skulle egentligen varit hemma och pluggat, såhär innan studenten du vet. men jag ångrar inte att jag följde med.



det fick bli plugg hela söndag + natten till måndag istället... haha!



vad bra :) ax var jättesöt.

2009-05-26 @ 19:11:02
Postat av: isa

Det var en perfekt dag! :D

Va kul att du bestämde dig för att vara med! Synd bara att jag inte viste vem du var, för då hade jag hälsat ordentligt ;)

P.S Välkommen tillbaks till forumet! Jag viste väl att du inte skulle klara dig utan hehe.

2009-05-26 @ 19:19:37
URL: http://detvarenhund.blogg.se/
Postat av: joanna

underbara bilder och kommentarer från dig Isa....tack själv för den finna sällskap....jag har längtat så att får träffa er....sen va jag helt inne i uts. det va riktigt kul att se så många boston. Suger efter en egen liten boston växter mer bara. Många kramar

2009-05-28 @ 18:01:22
URL: http://www.mycane.se
Postat av: Molly

Haha jag kände igen dig efter ett tag, men jag var så uppe i allt och mamma behövde hjälp hela tiden så det blev inte av att jag hälsade. usch på mig. vi får ses en annan gång tycker jag! har du några fler uställningar inplanerade?



tacktack! ja suget vann över mig.. bostonforumet är som chocklad :D

2009-05-29 @ 21:25:38
Postat av: isa

Joanna: Så bostonshow stillade inte din bostonhunger alls, den gjorde det värre :D



Molly: Nej, inga fler planerade utställningar i sommar, jag väntar på besked om jag kommer in på en skola och innan dess kan jag inte göra fler planer.

Nästa gång vi ses vet du vem jag är så då får du allt säga hej! :D

2009-05-30 @ 08:43:52
URL: http://kajal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0