Bostonshow Del 1

Jag har bestämt mig för att dela upp helgen i flera inlägg, för annars kommer det bli för jobbigt att läsa.
Första inlägget handlar om resan till Jönköping och första kvällen på hotellet.

Kl 08.30, lördagmorgon kom Ivan och Gun och hämtade mig och Ax vid sibyllakoisken. Gun frågade mig genast varför jag inte hade en bur till Ax, och ärligt talat hade jag inte allt tänkt på det. Så mitt nästa mål är att hitta en bra ihopvikbar bur att ha Ax i när man reser långt. För hennes säkerhets skull.

5 timmar och 49 mil senare kom vi fram till Jönköpings Hotell & Konferens. Vi checkade in och jag fick rum nr 111. Ax kände sig som hemma på direkten och hon fick ett tuggben att gnaga på medans jag la mig ner för att vila. Såklart så somnade jag också.



Efte tuppluren var det dax för ringträning!
Jag har aldrig sett så många bostons på ett och samma ställe förrut! Det var runt 10 stycken! Ax blev lika upprymd som jag, men hon viste inte hur hon skulle hantera situationen så hon började äta gräs.... Det gick inte att få henne till att sluta heller. Hon bara betade och betade... Så när jag ställde upp henne på visnings-bordet trodde jag hon skulle spy... (men det gjorde hon inte)
Där emot fortsatte hon att äta gräs så fort vi stog stilla... Stackars mummsan, hon var nervös.
Hur som hällst så gick ringträningen bra! Jag använde en bit godis som lockbete och vi tränade på att stanna och STÅ still, altså inte sätta sig ner.



Ax fick hälsa på många bostonterriers denna kväll och hennes språk har blivit enormt berikat!
Förbi oss fick en hund jag kände igen! Det var Gina och hennes matte! Gina fick valpar för ca 3 månader sen och jag har följt hela förloppet på mattens blogg kusinenistan.blogspot.com.
Gina är vovven med pärlan i panna och Luna står bakom henne. Det var näst intill magiskt att känna igen dom!


Efter träningen tog vi en promenad för att varva ner och sen var det dags för middag.
Ax somnade i sängen innan jag äns hade hunnit ta av henne kopplet.



Middag serveradeskl 19:30 i hotellets matsal och det serverades fläskkotlett med rotsaksmos, tryffelsås och vitkål marinedat i dijonsenapsvinegrett. mums! Hungrig som bara den var man också!
Nu fick man se hur många som hade anlänt. Helta matsalen var full av glada människor med samma intresse. Bostonterriern!!!
Jag satt brevid ett glatt gäng med människor och vi pratade och skrattade kvällen lång.
Men vid kl 22 började folk dra sig tillbaka och jag likaså. Ax var vaken när jag kom till rummet och hon skulle stanna uppe halva natten och leka... Så min sömn var inte perfekt trots den grymt sköna sängen!

Det var första dagen sammanfattat. Helt underbar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0