Sömnadsprojekt

När man ändå är ledig och i stugan kan man passa på att vara lite kreativ, för tyvärr så är det som så att jag har väldigt svårt för att ta mig den tiden hemma så det alltid är någon som rycker en i ärmen.
Så först gjorde jag ett tikskydd. Eller snarare en jätte gullig hundtrosa. materialet är bomull med såpbubblor och änglar på och så är det resår vid men och linning.
Mönstet gjorde jag på fri hand och jag är rätt nöjd.


Sen så har jag sytt en ny overall också. Jag modifierade det gamla mönstret lite så att passformen är bättre.
Materialet är bävernylon, fodrat med fleece och kardborrebands knäppning i ryggen.
Sen gick vi ut på åkrarna och provade om overallen skulle fungera som den skulle ;)
hon kunde röra sig lätt och fritt och inte blev hon kall heller. Men där emot gick resåren lite för långt ner i baken så hon kan inte bajsa med overallen på.... så det måste jag ändra på... typiskt.
Vi fick några riktigt fina bilder också och här följer den serien.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0