Hundkursen, avslutning!

Tyvärr fick jag inte med mig kameran, men jag kan ju berätta ändå vad vi gjorde.

Först fick vi göra "provet" som vi gjorde första gången och så här såg resultaten ut vid första kurstillfället:


Och så här såg resultaten ut på sista tillfället:


Haha, Kvarsittande fick hon inte helt full pott på för att hon inte tycker om att sitta på kallt och blött gräs.'

Sen hade vi lite tävling.
Olika stationer.
1* Gå slalom mellan koner med hunden medans du har en bricka i ena hande och ett paraply i andra.
2* Hoppa över ett hinder
3* Gå genom en tunnel
4* Hämta en leksak och ge den till mig
5* Sittt/stanna kvar genom en ruta med godis i.
6* springa snabbast mellan 2 punkter

Ax var super duktig och var perfekt på alla hinder nästan, men vi kom ändå på delad näst sista plats hahaha.
Vi skrattade alla åt Ax för att hon inte sprang som en hund, utan som en kanin :P
och sen när vi satt inne i klubbhuset och fyllde i ett formulär om vad vi tyckte om kurse så var det nån som hörde hur kaffet kokades i perkulatorn... Men det var ingen perkulator! Det var Ax!!!
Snacka om att ha blivit klassens clown.
Efter det matades hon med massor av godis och fick jätte mycket uppmärksamhete hehehe.
Jag trodde hon skulle bli jätte kass i magen då hon knappt ätit nånting!
Men det blev helt tvärt om!
Aptiten kom helt tillbaks och hon åt med glädje sin mat den kvällen, sen bajsade hon normalt på morgonen efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0