Vi har sovit!

Nu har jag jobbat övertid i 2 veckor och jag är helt slut! Nu är jag ledig lördag och söndag, jobbar halva måndag och sedan ledig tisdag och onsdag. Jag började ledigheten med att vila! och det är ingenting som Ax har någonting emot.
Vi såg på film i morse och sen gick jag och Alle och handlade, sen skulle vi gått på Bio, men jag avbokade biljetterna för vi orkade inte ta oss ner på stan, utan istället åt vi lite lunch och så skulle vi se på ett avnitt av Family Guy och efter det skulle vi tagit en promenad och sen åkt och ätit middag hos Alles mamma.
Men så blev det tyvärr inte... utan vi somnade i soffan och sov bort hela eftermiddagen och halva kvällen!
Ax fick ingen långpromenad idag, för jag går hällst inte i parken när det är mörkt ute...
Tur att hundar känner av mänskliga energier och tar efter dom för nu sover hon i soffan igen :P
Vi gick ut på gården istället och lekte lite.
Nu har det varit minusgrader så den blöta snön har frusit och är mycket lättare att gå på.
Först kissa och bajsa och sen hitta en pinne!



Hon bar pinnen hela vägen till soptunnorna som ligger på andra sidan huset.




Vid soptunnorna la hon ifrån sig pinnen och vi gick på trotoaren hem igen, då vet hon att hon måste gå fint och då kan man inte ha en pinne i munnen om man ska konsentrera sig.
När jag gav kommandot hopp & lek så hittade hon en ny pinne som som vi lekte med ett tag.



Det var lite roligt när man märkte att hon började frysa och försökte bestämma sig för om hon skulle leka mer med pinnen, gömma den eller ta med den hem...
Hon gömde den först, men hämtade den snabbt igen och sen stog hon och höll i pinnen och tittade på huset, släppte pinnen, tog upp den igen, tittade på mig och gick sen till dörren och la den utanför :)

Det hade varit så roligt och Ax hade skött sig så bra att jag ville bjuda henne på en hundchoklad.



Det tackar vi inte nej till. Tvärt om! Vi BER om det!



och för att göra det hela ännu svårare så plågar jag henne ännu mer med ett litet lydnadsprov ;)
Hon är såååå duktig! Det här tricket har vi övat på några gånger redan men det sitter inte perfekt. Man måste hålla i huvudet på henne när man lägger gobiten på nosen, men sen sitter hon stilla tills man säger var så god, men chokladen är i lite dåligt format så den ligger inte kvar så bra så honbehövde inte plågas i många sekunder hehehe.
Nu ska vi öva mer och så kanske hon kommer lära sig att ta kasta upp gobiten och fånga den direkt i munnen, för än så länge så låter hon den ramla ner på golvet så hon kan äta den.



Kommentarer
Postat av: joanna

hej hej flickor.



Va kul ni har det med trix...ser roligt ut hoppas det går bra. Jag såg att du använder chokladen som godis...antar att det är hund chokladen.

Tänk bara på det att det är giftigt för hundar, dom kan äta lite chokladen/ eller koko som finns i chokladen men större mängder e dödliga. Frolic e bäst...när man tränar och tänker inte på hur mycket dom får i sig. ;) många kramar joanna

2009-02-03 @ 13:05:46
URL: http://www.mycane.se
Postat av: isa

Hon får den som lockgodis, inte så mkt när vi har intensiv träning, bara på promenader och sånt.

Men det stog på förpackningen att den inte innehöll några farliga ämnen alls... så stog det en varnning om vanlig "kakao"... Så jag hoppas den är safe, för det är verkligen det godaste fodiset någonsin. Godare än frolic.

2009-02-03 @ 20:10:53
URL: http://kajal.bilddagboken.se
Postat av: joanna

ok,men du hitta inte på innehållet att dte finns kakao i den? För det ser ut som chokland...men finns det ingen kakao så e det väl ok. Annars kan du baka egna godis. ;) kram tjejer.joanna

2009-02-04 @ 19:53:03
Postat av: isa

Oh! Bakar du eget godis?

Då måste du tipsa om det på forumet :D

2009-02-05 @ 09:09:18
URL: http://kajal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0