Vad ska jag döpa det här inlägget till då...

Idag har varit en vanlig dag kan man väl säga :)
Ax har ätit, sovit, lekt, varit på promenad, träffat en hund, ja en vanlig dag.
Det var riktigt fint väder idag för första gången på länge så vi tog en promenad i parken.
Igår köpte jag en ny sele med reflexer. 45kr på ÖoB. Den var lite stor, men satt i alla fall på plats. Så nu syns hon i mörktet också.


Hon gick jätte fint idag. Hon drog bara lite granna när vi kommit en bit in i parken och hon började se andra hundar. Sen så hoppade hon knappt alls på 3 ben (!!!) Vad är detta? Har hon blivit bättre i knät? Ja, jag vet inte... bra är det i alla fall att det inte blivit värre :)
Här testade jag också tekniken med att hon skulle lugna ner sig och göra lite trix innan hon fick långt koppel och friheta att nosa och kissa på allt.
Här dansar hon och får en hundchoklad ;) Kolla så fokuserad hon är på gobiten!


När jag kom hem så ringde jag till uppfödaren i alla fall och frågade om den här dolda fel försäkringen och hon var 90% säker på att den inte täckte patella. Men jag får nog ta och göra lite mer reserch om det ämnet och även kolla med mitt eget försäkringsbolag.
Jag frågade också vad en dolda fel försäkring kunde täcka om det inte täckte just patella och då sa hon att hon för länge sen sålde en hund som var två-könig, det hade visat sig under en steriliserings operation och då gällde dolda fel försäkringen. Hunden i fråga hade tydligen haft problem med kisseriet... De skulle sterilisera hunden så den skulle sluta kissa så mycket.
Det handlade om medfödda defekter som inte upptäckts tidigare och inte sånt som kallas för tillväxt. Jag vet inte ja.
Vet du nått om detta så skriv gärna en kommentar :)

Innan vi gick upp från promenaden var jag tvungen att gå ner i tvättstugan och hämta tvätten. Ax stannade utanför för hon är inte så förtjust i tvättstugan, det är stora maskiner som låter konstigt helt utan förvaning där. Hon brukar i och för sig komma när man ropar, men inte idag. Jag tror hon var trött och lite frysen och ville bara komma hem vid det här laget.
Kan du se en förtvivlad Ax där ute i mörkret?


Hur som hällst!

I förmiddags låg Ax och gnagde på sin älskade galge och jag fick några fina bilder. Själv satt jag ocks broderade på ett broderi som jag fått av en kompis i födelsedagspresent. jätte kul!
Ser du att tungan sticker ut lite. Det här är en avslappnad hund som älskar livet hehe.


Ja det blev ett lite rörigt inlägg idag. Men orka vara noga hela tiden. Ni vet ju redan att jag inte kan stava speciellt bra och vem orkar bry sig om det ;)

Kommentarer
Postat av: Molly

Vad söt hon är när hon dansar :D



Dolda fel gäller medfödda defekter, t.ex ett navelbrock som inte upptäcktes när valpen vet.besiktigades. Du kan läsa mer här: http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/AGRIA/text.nsf/id/3677

2009-01-14 @ 18:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0