Sablans viterväder.

Ja, det är ju kust klimat här, vilket innebär milda vintrar. Det låter ganska trevligt med mild vinter men skenet bedrar. Det betyder plask och slask och is!
Jag tog Ax på en från början menad långpromenad...
Först försökte jag med att bara ta kopplet och gå som om jag viste exakt vart vi skulle, men det funkade inte, så jag fick ta fram godispåsen. Ax försökte då att klättra upp på mina fötter för att honi nte ville kliva på den kalla och blöta backen.



Jag fick igång henne lite i alla fall, och fick gradvis öka takten på en vad som var menat att bli en långpromenad, men det var snarare så att jag fick dra hunden efter mig.
Hon sick-sackade bakom mig för att försöka komma undan vattenpölar och snöslakset.



Man ser att selen nästan håller på att åka över huvudet på henne, det är för att jag har dragit runt henne hehehe. Kallt och blött.



Vi längtar tills våren kommer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0