Födelsedags kalas.

Igår hade jag ett litet födelsedagskalas för min familj och mig. För jag fyllde 26 år i onsdags.
Mamma kom hit vid 10 och vi gick på loppis, Ax var totalt busig efter att ha fått träffa mamma och lekte glatt när vi gick.
Sen kom vi hem en snabbis efter en timme och Ax var lika glad, vi gick ut och rastade henne.
Sen gick mamma och jag till nästa loppis och svängde sedan in på ICA för att handla lite grejer. och jag glömde BAJSPÅSAR! Jädrar...
Vi kom hem runt kl 14 och då gick jag med Ax på promenad. Vi knallade en bit längs vägen, bort till en öppen äng. Hon började bli exalterad när hon viste vart vi var på väg, så jag försökte tänka målmedvetet. Jag sträckte på mig och sa till Ax. Braaaa, Luuuugn. När vi var framme sa jag till henne att sitta ner och ropade hennes namn tills hon tittade på mig och då gav jag kommandot Hopp & Lek och wroooom! Iväg till närmaste träd, kiss kiss, sen en pinne, åååh så roligt! Springa runt runt, jag bara stog och tittade. Så kom hon till mig med en pinne och då tränade vi Loss med bra framgång. Duktig hund, ´jag kastar pinnen några gångenr inna jag kallar in henne och vi skuttar hem igen.
 Väl henna satte vi igång att städa, baka cheesekake och stoja runt.
Ax var vaken och allert hela tiden och ville vara med i allt ståhej om vart annat, för man märkte på henne att hon var trött nu. Men damsugaren kom fram, och då kan man INTE slappna av...hehe
Sen kom gästerna vid kl 16 och då togs det nya ta IGEN! Ax är överlycklig och leker leker och kelar och hälsar oavbrutet tills sista gästen går till bussen 21.30. Jag och Ax går med som sälskap och då håller Ax redan på att somna när hon sitter och väntar. hehe
Nu är lilla vovven helt slut efter en sån händelserik dag.
Hon sa "duns" i fåtöljen och somnade gott på en sekund. Jag kände också för att gosa ner mig, men jag fick inte plats.


Söndag är ännu en stor dag. Ax och jag ska gå till 2 zoo-butiker och kolla på overaller och hämta gratisprover på vuxenhundsmat. För Ax är en vuxen hund nu (nästan) ;)
Sen ska hon få vara ensam hemma några timmar medans jag ska gå å köpa rengöringsmedel på Rusta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0