dag 1

01.01.09 är datumet. 15.13 är tiden. Solen ligger som en gyllene rand bakom boulognerskogen och himlen börjar färgas lila. Ax ligger i soffan och sover tillsammans med Alle och jag har spelat Katamari på X-Boxen.
Idag är det en väääldigt röd dag! Jag älskar verkligen sånna. Man kan inte gå ut och spendera ett enda öre för det är stängt överallt. Så idag kan man gott och väl sitta inomhus hela dagen. Vi har lyckats att se på 1,5 filmer och nu är det Det Okända-maraton på TV4+. Jag åt makaroner och köttbullar till frukost och Alle har varit ut och rastat Ax 2 ggr idag. När hon vaknar är det min tur och så ska hon få mat.
Igår jobbade jag hela dagen, från 06.00 till 18.15, sen skulle vi gå hem till min mamma för att äta middag och mysa på nyårskvällen, men under dagen blev Alle dålig. Han hade kräkits och var riktigt matt, men ingen feber, dock huvudvärk, så det slutade med att jag paketerade in Ax i overallen och gick hem till mamma själv, Alle fick gå och lägga sig...
Det gick jätte bra även igår att knalla en bit med overall på sig, men jag tyckte nog att hon var lite bångstyrig och inte så koncentrerad på själva promenaden. Hon kanske kände att jag själv var trött och ofocuserad och det var därför hon var likadan.
Väl hemma hos morsan så sprang Ax i vanlig ordning för att leta efter frolic och i vanlig ordning så hade mamma preparerat lägenheten med fobitar lite här och där hehehe. Det är skoj. jag borde lära henne att söka efter saker, lära henne kommandot. När hon inte hittade frolicen så pekade jag och sa var så god, men det känns fel att använda det kommandot hela tiden till så många olika saker (matdax, leta på saker, komma in/gå ut genom dörren, hälsa på folk).
Vi gick hem igen runt kl 01.00 i natt och då hade jag varit vaken i 20 timmar, det kändes!
När vi kom hem träffade vi på grannen med king charles spanjelarna.
-"Mitt i natten, hejsan" sa jag.
Lite lustigt. Det var tydligen sista promenaden för kvällen med hennes ena hund för hon (och hennes andra) är livrädda för fyrverkerier så de hade båda fått äta lugnande tabletter och den ena hunden hade fått vara med min grannes mamma.
Det var då jag kom och tänka på hur Ax inte alls hade reagerat negativt på fyrverkerierna! Vi hade till och med stått ute på balkongen hemma hos min mamma och tittat när de skjutit upp pangande raketer från gården nedanför. Ax hade bara spetsat öronen och legat huvudet på sne. Hon hade bara hoppat till en gång när det var en riktigt hög smäll, men annars varit hlt avslappnad!
Och jag då! Jag är såååå glad över att hon inte är rädd för fyrverkerier! Jag vet inte hur jag hade tacklat ännu en motgång med Ax...
Näe 2009 ska bli ett bra år med positiva förändringar!

För några dagar sen som vi i vanlig ordning satt och myste i soffan (favorit sysslan) så tog Alle några bilder på mig och Ax som jag vill dela med mig av :)
Så här sover vi i soffan. Ax, raklång och jag under täcket hehehe.


God fortsättning allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mia

Gott nytt år! Vad skönt att det gick bra med fyrverkerierna. Och vilken mysbild!

2009-01-01 @ 21:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0