Lita alltid på magkänslan!

En vannlig kväll på Lidl.
Starx innan stängning kommer en stamkund in som jag pratar mycket med. Hon har själv hundar och hon och hennes man är aktiva inom Valbo BK och håller på med lydnad på hög nivå med sina hundar.
Hon har följt mig ända från starten då jag först började leta uppfödare och slutligen köpte Ax.
Idag berättade jag att jag skulle börja på Vardags Lydnadskurs på Valbo BK, och hon blev jätte glad.
Hon berättade om att hon själv har varit medlem på både Valbo BK och Gävle BK, och ser stora fördelar med Valbo BK för där får man så mycket hjälp och stöd från trevliga människor. Glad blev jag!!
Så jag pratade vidare om kursen och berättade om strypkoppel historien och berättade vilken kursledare jag skulle ha....
Då blev hon helt tyst och bara tittade på mig...
-Den ledarne är väldigt hård och har till och med använt en nyckelknippa för att disiplinera hundar med. Så var väldigt försiktig! Kan du ta dig ur den kursen så gör det, för din hunds bästa.

Jag kunde bara tänka *mamma.... hjälp*
Jag ska inte gå den kursen, utan jag ska byta till en anna grupp! Jag vet att det kommer börja en grupp som ska vara på Torsdagar, och där är det till och med 2 ledare. En bekant berättade att hon skulle gå den grupen med sin hund.
Dessutom står det på Valbo BK's hemsida att det fortfarande finns platser kvar i kursen, så det borde inte vara några problem.

Tänk att jag hade rätt! Min magkänska talade sanning. Jag viste att det var något som inte stog rätt till!!!
Det förvånar mig lika mycket som det lugnar mig. Jag kan verkligen lita på mig själv och mitt 6:e sinne ;)

Kommentarer
Postat av: digwit

tur att du bytte! en kompis föräldrar gick på valpkurs där ledaren i kändes helt ok. hon sa till dom att bita hunden i läppen när den gjorde fel. det var deras första hund så dom visste ju inte bättre. den hunden fick man aldrig några pussar av...ok detta var typ 13 år sen men ändå. skumma människor finns ju fortfarande...

2009-04-17 @ 00:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0