Den nya selen!

Igår kom selen som jag hade köpt på Ebay för en vecka sen. Den tog bara 5 dagar att komma fram, det är helt hyper snabbt!
Den kostade $16.99 + $2.80 så totalt blev det ca 160 SEK. billigt billigt billigt.

Idag efter jobbet gick jag och Ax en lång promenad ner på stan och en sväng i Boulognerskogen (närliggande park), Selen sitter som ett smäck och Ax har inga problem med den änn så länge ;) Altså den kliar inte.
Hoppas den klarar testet på pälsen! *only time will tell*

Här är en serie med bilder :)

Här försökte jag få henne att sitta så jag kunde ta en bild, men hon ville bara ligga och äta gräs.


Ax mutas med hundchoklad. Här landar hon från ett hopp.


Vi hade jätte jätte skoj! Jag höll i chokladen och Ax hoppade efter den.


Synd att jag inte fick med huvudet på den här bilden, den hade blivit suverän!
Men passformen på selen syns bra! Inget skav i armhålorna här inte!



Det var kallt idag, så jag var lite orolig över att hon skulle frysa och inte vilja gå, men hon höll värmen uppe och knallade på riktigt fint!
Men när vi kom hem såg jag en massa röda prickar på framben och huvud... det måste ha varit från kylan. Hoppas dom är borta imorgon, annars anar jag utslag. Allergi?
Imorgon ska vi gå till apoteket och köpa avmaskningsmedel till Ax. Hon är extra gasig i magen av nån anledning, parasiter kanske? Vi har lagt till mer fibrer i hennes mat nu dessutom. Hoppas det funkar. Hon är lite lös i magen dessutom, det borde fibrerna ordna.
Hon får 1 msk kruskakli på morgonen. Resultat kan väntas efter ca 10 dagar.

Men så har vi ett till problem. För flera veckor sen fick hon "köld-prickar" brevid nyponet (nypon är vad vi kallar hennes könsorgan för, bara för att det har samma form och storlek), hon har slickat där och nu har det blivit rött och svullet. hon har fått exsem bara därför. himla typiskt!
Så nu måste vi ringa veterinären och fråga om man kan smöra med nått annat än jodpax och införskaffa en tratt så hon inte når att slicka.
Vi testade att ha på henne trosorna (tikskyddet), men det gled bara av hela tiden så det funkade inte alls.
Vilket påminner mig om att jag måste sy ett annat tikskydd.

I denna sekund. Den 18:e Aprill 2009 kl 22.13 ligger Ax helt utslagen i soffan nerkurad i mitt täcke, och om några minuter ska jag förstöra hela härligheten genom att ta tillbaks mitt täcke och gå och lägga mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0