Besviken på kursen :(

Igår fick jag svar på en hel bunt frågor jag ställt till kursledaren angående lydnadskursen jag ska gå på med Ax.
Jag frågade bland annat hur man ska utrusta sig och fick till svar:

Jag önskar att du har ett stryphalsband på din hund och ett mjukt godis t ex korv eller köttbullar och INGEN klicker.

Jag gillade ingenting i den här meningen...
Först och främst så tännker jag inte använda strypkoppel. Jag som är okunnig kommer kunna göra illa Ax och jag vill inte att hon ska lyda mig för att det gör ont annars. Jag vill att hon ska lyda mig för att hon vill det :(
Och sen så ger jag inte Ax människomat, så köttbullar och korv är uteslutet!

Dessutom kommer det vara hela 10 hundar i gruppen och varje tillfälle är på 1 timme! Jag tror aldrig att det kommer att fungera :(

JAG ÅNGRAR MIG!!!

Det värsta är att de inte kunde ge mig den här informationen innan jag betalade in allting, då hade jag aldrig anmält mig.
Jag försökte ju faktiskt få tag på informationen och mailade flera ggr, men det var ingen som viste utan man var tvungen att vänta tills de hade satt ihop en grupp och kursledarna hade haft möte.

Kommentarer
Postat av: MaddeB & Ramses

Vad tråkigt hur det blev med hund kursen :o(

Synd att du betalat in allt & så...jag vill tipsa dej om Jennie i Gävle som jag gick hos.Hennes hemsida: www.bravov.com

Hon var kanon! Ställer inte alls så höga krav på hundarna framförallt om de är valp/unghund, hon försöker mer vägleda hunden hur den gör rätt för sig än att straffa den om den gör fel, hon vill helst att man ska ha sele på kursen, halsband om man ska lära hunden att "gå fint" så att den blir halskännslig & på så sätt inte ska dra i kopplet.

Dock håller hon till i Hille (iaf när jag gick på kurs), så det kanske blir krångligt för dej - men hon är toppen!!! Sen fick man lära sig en massa hundspråk då hon tycker det är viktigt att vi också förstår hunden & inte bara att hunden ska förstå oss.



aja, hoppas det löser sig på ngt sätt!!!



jo kollade in dokumentären du länka - asså man blir ju äcklad hur det fungerar i hundvärlden. nog för att man visste en del - men dessa uppfödare kunde ju inte ens försvara de dom höll på med - avla på dåliga individer medvetet! ahrg! Blir så förbannad!!! Värst var väl de stackars cav.king charles spanielarna - för liitet kranium för hjärnan & ändå fortsätter man?!?!



Hoppas det är bra med dej annars iaf - krama Ax från mej! ;o) Hoppas vi kan ses igen snart - Puss & Kram!!

2009-04-02 @ 10:49:10
URL: http://bbramses.webs.com
Postat av: isa

Madde- Jag har mailat bravov nu och om jag kan ta mig ut sbk kursen med alla pengar i plånboken ska jag ta privatlektioner, annars ska jag gå en kurs när dom startar igen. Kanske att vi går på samma kurs då ;)

2009-04-02 @ 22:45:40
URL: http://kajal.bilddagboken.se
Postat av: Caroline

Hejsan! Måste börja med att säga vilken underbar boston du har!

Har velat skaffa hund i 1år nu då jag lät min hund bo kvar hemma hos mina föräldrar när jag flyttade in hos min pojkvän för det kändes inte rätt att ta en hund som är van vid landet till en lägenhet.

Nu så har jag äntligen hittat den ras som verkar perfekt för mig, en boston!

Nu undrar vi, vad är ungefär den sammanlagda kostnaden för att ha en Boston Terrier i månaden?

Skulle verkligen uppskatta ett svar:)

Tack! Mvg Caroline

2009-04-03 @ 22:24:51
Postat av: Caroline

haha ojdå, Mvh skulle det vara(A)

2009-04-03 @ 22:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0